Danny Niehoff
Don't ask me!!!
heeft iemand misschien een schema van een 50 watt gitaarverster (eindversterker) voorversterker heb ik al een schema van alleen de eindversterker die er bij hoort vind ik te licht. Kan je een gewone versterker ervoor gebruiken of moet je een echte gitaarversterker hebben. misschien weten jullie iets leuks.
alsvast bedankt
[Bericht gewijzigd door Danny Niehoff op ]
Prutsertje
bloep....
Je kunt er in principe elke versterker achter hangen, alleen heeft een gitaar z'n eigen karakteristieke sound en daar kun je dan ook het beste een eigen versterker achter hangen. Ik zou eens wachten dat MADdie op deze post antwoord, volgens mij heeft hij wel wat schema's voor gitaar liggen (weet ik niet zeker, maar heb zo'n vermoeden
)
Met buizen of transistor?
Een goede gitaarversterker is met buizen uitgerust.
Zoek eens met google op : "guitar amplifier".
Zelfs de schema's van Dynacord, e.d. zijn gewoon te vinden.
Deze bijvoorbeeld: http://www.fna.muohio.edu/ax84/renegade.html
[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op ]
Danny Niehoff
Don't ask me!!!
Op vr 14-06-2002 09:44:26 schreef Hugo Welther:
Met buizen of transistor?
Een goede gitaarversterker is met buizen uitgerust.Zoek eens met google op : "guitar amplifier".
Zelfs de schema's van Dynacord, e.d. zijn gewoon te vinden.Deze bijvoorbeeld: http://www.fna.muohio.edu/ax84/renegade.html
ik denk dat een buizenversterker een beetje te duur wordt. het liefst heb ik er ook een printontwerp bij. ik wacht ook ff een reactie van MADdie af (heeft hij zelf ook gitaarversterkers gebouwd?)
merci
MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Op vr 14-06-2002 12:10:53 schreef Danny Niehoff:
[...]
ik denk dat een buizenversterker een beetje te duur wordt. het liefst heb ik er ook een printontwerp bij. ik wacht ook ff een reactie van MADdie af (heeft hij zelf ook gitaarversterkers gebouwd?)
merci
Dat klopt
ik heb 3 gitaar versterkers gebouwd en ben bezig met mijn 4e.
Buizen versterkers hebben wel het mooiste geluid, maar ik vond het teveel gerommel dus ben ik nooit echt met buis versterkers begonnen. Ik heb nog een paar versterker schema's liggen. Van kleine 20 watt tot 100 watt. Als je wil kan ik je een paar in zip opsturen.
Danny Niehoff
Don't ask me!!!
Op vr 14-06-2002 13:08:59 schreef MADdie:
[...]
Dat klopt
ik heb 3 gitaar versterkers gebouwd en ben bezig met mijn 4e.
Buizen versterkers hebben wel het mooiste geluid, maar ik vond het teveel gerommel dus ben ik nooit echt met buis versterkers begonnen. Ik heb nog een paar versterker schema's liggen. Van kleine 20 watt tot 100 watt. Als je wil kan ik je een paar in zip opsturen.
Dat zou heel fijn zijn. heb je een versterker rond de 50 watt. en zit daar alles bij zoals een printontwerp en een verhaaltje hoe alles werkt enzo. ik ben net begonnen met electronica dan kan ik het doorlezen hoe het precies werkt. maar als je het ff op wil sturen graag. je kan mijn e-mail adres gewoon lezen, toch?
alvast bedankt
MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Ik kan je e-mail adres gewoon lezen ja (op je naam klikken). Ik stuur je wel een ZIP met een stuk of 5 gitaar versterkers. Er zitten alleen geen PCB afbeeldingen e.d. bij, ook geen text bestanden met weetjes.
Danny Niehoff
Don't ask me!!!
Op za 15-06-2002 14:07:45 schreef MADdie:
Ik kan je e-mail adres gewoon lezen ja (op je naam klikken). Ik stuur je wel een ZIP met een stuk of 5 gitaar versterkers. Er zitten alleen geen PCB afbeeldingen e.d. bij, ook geen text bestanden met weetjes.
Dat zal al heel fijn zijn. ik zal even kijken of er een leuke versterker bij staat.
bedankt
MADdie
Ik heb hem net verstuurd (sorry dat het zo lang duurde
maar had diverse intervieuws voor mijn vervolg opleiding. Intake gesprek e.d.)
Danny Niehoff
Don't ask me!!!
Op wo 19-06-2002 20:00:50 schreef MADdie:
Ik heb hem net verstuurd (sorry dat het zo lang duurdemaar had diverse intervieuws voor mijn vervolg opleiding. Intake gesprek e.d.)
ok, geweldig. als ik vragen heb hoor je/jullie het nog wel. bedankt
Marcel Wey
"Er staan een stuk of zes snaren vals op mijn gitaar, maar ik weet niet welke…"
Hey MADdie en / of Danny, ik ben ook op zoek naar schema's voor gitaarversterkers, ik heb nu zelf een 35 watt
versterkertje die ik haast nooit gebruikt en elke keer spelen via de boxen van mijn pc (via Zoom 505II in de line-in van mijn geluidskaart) en ik zou dus ook wel eens wat zelf willen gaan bouwen. Vaardigheid heb ik zat hiervoor maar de schema's mis ik. Dus bij deze zou je die mij ook willen opsturen??? Hartelijk dank alvast.
Groetjes Marcel Wey. (En andere dan die jullie al kunnen
)
[Bericht gewijzigd door Marcel Wey op ]
Danny Niehoff
Don't ask me!!!
Hi, MADdie heeft meer schema's van gitaarversterkers. Ik heb net een boek gekocht met gitaarversterkers en een aantal effecten. bij mij zitten er print lay-outs bij. dus wat wil je.
groeten Danny
Marcel Wey
Die zip file waar jullie het over hadden lijkt me al genoeg om mee te beginnen. Maar had je ook mijn andere topic al gelezen??? Stereo Volume of Expressie pedaal (voor gitaar) Misschien staat daar wat over in het boek??? Ik hoor het wel van je.
Groetjes Marcel Wey
MADdie
Marcel ik stuur je dat Zippie wel op 
Welkom op CO.
Ik heb ook veel gitaar effekten hier liggen.
Danny zou jij ook naar wat effekten voor mij willen kijken ??
Marcel heb net op je andere topic geantwoord.
Krijg wel wat te horen.
Sorry voor het kort affe heb een beetje haast 
Marcel Wey
Op za 29-06-2002 19:43:44 schreef MADdie:
Marcel ik stuur je dat Zippie wel op
Welkom op CO.
Ik heb ook veel gitaar effekten hier liggen.
Danny zou jij ook naar wat effekten voor mij willen kijken ??
Marcel heb net op je andere topic geantwoord.
Krijg wel wat te horen.
Sorry voor het kort affe heb een beetje haast
Geeft niet hoor, ben al blij genoeg dat je me wilt helpen 
Danny Niehoff
Don't ask me!!!
in het boek staan een aantal effecten staan zoals distrortion, wah-wah, biphaser, na-galm, harmonic enhancer. ik weet niet wat je precies bedoeld met expressie pedaal. maar ik moet ook nog wat voor MADdie inscannen. dus als je wat wil hebben moet je het maar ff vertellen. ik moet alleen nog ff iemand zoeken die een scanner heeft.
Marcel Wey
Hey Danny, staat er niks in het boek over volume pedalen??? Zoiets kan goed vanpas komen.
Ik ben benieuwd.
Groetjes Marcel Wey
(ps. Ik heb een scanner
LOL:D)
MADdie
Danny dat in scannen voor mij heeft geen haast
het leek mij alleen handig omdat er ook PCB afbeeldingen bij zaten.
Marcel Wey
Hey Danny, voor mij heeft het ook geen haast hoor, Ik ga toch eerst ff knoeien met die Wah-Wah / Volumepedaal.
Ik wacht wel rustig af.
Groetjes Marcel Wey
Danny Niehoff
Don't ask me!!!
hi. mijn buurmeisje
heeft een scanner. ik zal deze week het ff inscannen en proberen op te sturen. want vrijdag avond ga ik op vakantie
. maar wat bedoel je precies met een volume pedaal?????
groeten danny
MADdie
Marcel Wey
Ik ben ook op zoek naar een schema van een 100 watt gitaar vertsterker [geen buizen].
Wie heeft er een?
Alle schema's van gitaareffecten, versterkers of wat dan maar ook:
aub, ik heb zelf tot nu toe 1 fuzz effectje gebouwd, dat werkt op zich wel lekker, maar ingangsaansluiting is nu ff kapot, onderdeel in besteling.
ovrigens staan er hier ook een hoop:
http://www.ee.washington.edu/circuit_archive/circuits/
er staat daar ergens een 100W RMS amp.
ook veel op ftp://nyquist.ee.ualberta.ca/pub/cookbook/audio/guitar/
duurt wel ff, maar staat erg veel.
Bedankt, zit vast wel wat moois tussen. Hoe/waarmee kan ik trouwens .ps files openen?
Het is .ps.Z ?? wat hiermee te doen??
[Bericht gewijzigd door Eibert Tigchelaar op ]