IMDI
Als je het niet probeert gebeurt er niets en zal je het ook nooit weten..
Mijn Inductie kookplaat siemens EH775ME21E geeft alleen knipperende treepjes
Spanning gemeten, alle fasen aanwezig.
Wanneer je de aan/uit knop aanraakt dan gaan er boven de klok en de toetsen van de 4 pitten een vertikaal streepje knipperen, kort 4 maal achter elkaar.
Heeft iemand een idee wat er dan aan de hand is, ik kom niets tegen in de handleiding of op internet.
Je zou inderdaad aan het kinderslot denken .
Wat gebeurd er als je eerst het sleuteltje en dan aan/uit toets indrukt?
Of beide toetsen te gelijk ?
IMDI
Zowel een tijdje kinderslot aandrukken gebeurt niets, met aan/uit er bij, zelfde 4 maal knipperende streepjes, horizontaal, ik had verticaal geschreven.
Nu komt er woensdag een monteur, ik heb nog 2 weken garantie.. maar ik dacht, voordat het iets simpels is, zou het zonde zijn als hij voor niets voor komt rijden, nou ja, voor niets. 70 euro kost het in ieder geval.
Tja je moet het zo zien je hebt nog garantie en voor 70 eurie heb je nog geen nieuwe.
Maar als de monteur langs is geweest wil je dan de oplossing hier posten .
Trouwens heb je al eens een reset geprobeerd ?
Even stekker eruit een minuut of 10 en dan opnieuw proberen .
IMDI
Ik ben dan aan het werk maar zal laten weten wat er op de bon komt te staan.
Ik heb inderdaad de stekker er wel een uur uit gehad, helaas geen resultaat.
Je hebt nog 2 weken garantie en je moet 70 euro betalen, die combinatie snap ik niet, bij garantie moeten ze de boel toch gratis repareren ?
IMDI
Dit is omdat het om verlengde garantie gaat van 3 naar 5 jaar omdat we 5 apparaten tegelijk aangeschaft hebben in de keuken Daar kwamen we achter toen er door een defect lampje de oven helemaal niets meer deed. Stond ook niet in de handleiding.Verder best tevreden over de apparatuur.
EricP
mét CE
Verder best tevreden over de apparatuur.
Je legt de lat wel erg laag... Binnen 5 jaar 'kuren' en dan toch tevreden zijn...
IMDI
Monteur is langsgeweest, voedingsprint omgewisseld. Print heeft hij achtergelaten.
https://www.dropbox.com/s/depml13blcj5qra/2014-03-26%2019.06.33.jpg
https://www.dropbox.com/s/2denymgq1yriz6n/2014-03-26%2019.08.14.jpg
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
kan zijn dat er een stel igbt's uitliggen. de besturing komt dan niet op. blijkbaar het hele fornuis niet, want er zitten 2 van deze printen in een 4 pits toestel.
Dan zou je eerder zeggen dat de er iets mis gaat in het toughpanel .
Want dit is de enigste directe verbinding tussen de linker en rechter printplaat.
IMDI
Er zitten niet echt bolle elco's op. Maar als jullie graag een scherpere foto willen om verder te discussieren dan maak ik die nog, boven en onderkant?
Zo lang hij het nu blijft doen laat ik het lekker zitten en als hij er nog eens mee stopt, dan kan ik nog eens verder kijken, heb ik een print met reserve onderdelen.
@testman, Misschien domme vraag, maar wat zijn igbt's?
[Bericht gewijzigd door IMDI op (43%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
zijn die 4 zwarte dingen met 3 pootjes tegen het koelblok aan. als deze in sluiting liggen zullen ze met de 2 pootjes met de dikke printsporen eraan vrijwel 0 ohm doormeten..
voor ons om te discussiëren hoeft het niet, maar een reserve print op de plank is nooit weg, als de een gaat komt de ander 
EH775FE27E kookplaat valt regelmatig uit bij gebruik. Treft alle zones. resetten helpt of beter hielp want het wordt steeds problematischer en vandaag wil hij helemaal niet meer aan. Wat tot nu toe ook vaak hielp was het kinderslotje een poosje in te drukken- dan deed ie het weer. De laatste weken gaat ie direct uit als we de boost stand aanzetten. Plaat is helaas net uit de 5 jaar gerantie. Iemand een idee ?
zelfde type storing (nu) met knipperende streepjes als op kinderslotje wordt gedrukt. In reparatie geven dus voor nieuwe print.
@Gerry47;
Het is al even geleden zie ik, maar is dit ooit opgelost en zo ja hoe? Ik heb nu hetzelfde probleem met een Siemens EH651TE11E/02
Horizontaal knipperende streepjes en verder doet de inductie kookplaat niets, start niet op.