Ik weet niet of dit de beste plaats is om dit te posten...
Probleem:
Op dit moment hebben wij belgacom tv via homeplugs. Nu zou ik achter onze tv ook internet willen. Dit zou ik ook graag realiseren via homeplugs. Nu weet ik niet of je homeplugs op elkaar mag steken of twee in een cintactdoos. Gaan ze elkaar niet storen ook al zijn het verschillende signalen? Ik heb maar één stopcontact aan mijn bbox.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Twee homeplug netwerken dicht bij elkaar geeft nogal een instabiele verbinding. Je hebt een vrij grote kans dat je met een ethernetswitch achter de homeplug van de tv al genoeg hebt.
Of als je de homeplugs nog niet aangeschaft hebt zoiets aanschaffen.
edit: Rew was me al voor met de switch terwijl ik de link aan het zoeken was 
Het probleem met een ethernetswitch achter de tv is dat op een bbox een aansluiting is voor tv en internet. Dit is niet dezelfde lijn...
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Het probleem is vaak dat je de netwerken van TV en internet niet zomaar in dezelfde switch kan duwen, omdat de ISP in al z'n wijsheid perse 2 losstaande LANs vanuit het modem laat vertrekken: 1 voor IPTV, eentje voor internet. edit: ah, dat typ je toevallig net hierboven (tegelijk met mijn bericht).
Echter valt dat wel op te lossen door VLANs te configureren met een daarvoor geschikte router of switch. De meest goedkope oplossing (die ik ook bij een vriend heb toegepast) is een GS-105E van Netgear. Die ondersteunt VLANs en kan die ook weer netjes naar 2 verschillende poorten uitsturen.
Zie deze review van de GS-105E op tweakers.net, en ook de aanvullende info in de comments, waarin tot in detail staat vermeld hoe je dat in moet stellen.
Soms moet je 2 switches hebben (eentje om samen te voegen, andere om te splitsen), maar in een aantal gevallen heeft de ISP wel tagged VLAN in de router zitten, en hoef je hem alleen maar bij de TV even met die switch eruit te wippen.
Neem twee managed switches.
NetGear ProSafe is niet helemaal managed maar je kan wel VLAN's maken.
http://tweakers.net/pricewatch/263447/netgear-prosafe-gs105e.html
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Trek gewoon een paar kabeltjes ipv die brol die homeplug is.
Het is een systeem dat werkt op een net dat daar niet voor geschikt is, het stoort de ontvangst van de Kg en het is instabiel...
Jochem
Ik ben ook niet gecharmeerd van homeplugs, maar het is gezien de gestelde vraag wel enigszins aannemelijk dat cpu20 niet gemakkelijk 2 kabels kan trekken. Als dat WEL tot de mogelijkheden behoort zou ik die optie ook sterk prefereren. (Of 1 kabel en dan icm die switch/VLAN oplossing.)
Eens met kabel optie. Kabel is altijd beter dan homeplugs. Eventueel kan je 1 kabel in twee 100Mbit lijnen splitsen (of liever nog 1Gbps managed switch).
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op 29 april 2014 09:57:59 schreef Jochem:
Het probleem is vaak dat je de netwerken van TV en internet niet zomaar in dezelfde switch kan duwen, omdat de ISP in al z'n wijsheid perse 2 losstaande LANs vanuit het modem laat vertrekken: 1 voor IPTV, eentje voor internet. edit: ah, dat typ je toevallig net hierboven (tegelijk met mijn bericht).
De Bbox2 kan in fully routed (i.p.v. bridged) mode gebruikt worden waarbij de vier LAN aansluitingen zowel voor TV als internet (in dezelfde VLAN) kunnen dienen (de decoder krijgt dan trouwens net als andere PC's een 192.168.1.x DHCP adres).
Inloggen als admin, serienummer als paswoord, en omzetten naar fully routed.
Let er op dat sommige firmware versies van de bbox2 problemen geven met Nvpr-opnames in fully routed mode.
Zie trouwens ook dit topic op Userbase.be forum.
Ik ben wat Turbokeu vertlede nu even aan het testen. Via fully routed kan ik inderdaad op alle poorten tv en internet nemen.
Nu heb ik achter de tv een sitecom router geplaatst. Die kan internet verbinding maken. Maar nu sluit ik de decoder met kabel aan, maar deze krijgt geen signaal. Is dit door de router? Of zie ik iets over het hoofd?
Gewoon de kabel in de decoder steken werkt, maar van de router naar de decoder werkt niet.
Jochem
Pak een switch ipv een router, of stel de router zonder DHCP in en gebruik de WAN poort niet.
Begint een beetje een tweakers.net topic te worden.