Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik snap er echt niks van.
Hoe navigeer ik een schema in de ISE? Zoomen gaat wel, maar ik kan de weg in mijn schema's niet vinden. de hulp alleen de pijltjes vinden, maar dat is geen optie voor mij, want ik ben daar onhandig in en het is zooooo slllllooooommmmmm. Gewoon met de muis, lekker snel, klikken en slepen.
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Mooie reden om dat schema tekenen nou eens opzij te schuiven. Gewoon direct in HDL maken, alles, ook het toplevel. Er is nauwelijks een goede reden te bedenken waarom je een schema nodig hebt. My 2 cents.
Wat is het grote voordeel van alles in code hebben?
Soms is het makkelijk om een groot systeem even in beeld te hebben.
Ik heb de daq, video, geluid, geheugencontroller en dataverwerking allemaal in code en zou toch graag een schema ervan kunnen maken. Op zo'n moment is het veel overzichtelijker.
Hetzelfde geldt voor als ik andere dingen wil bekijken, zoals hoe de verbindingen in de chip lopen.
[Bericht gewijzigd door happylex op (15%)]
Op 4 mei 2014 21:27:26 schreef happylex:
Dat je met een goede editor klaar bent en dezelfde editor kunt gebruiken voor Xilinx, Altera, Lattice, etc. Niet te vergeten dat je voor Xilinx soms ISE, soms Vivado voor je kiezen krijgt.
Hetzelfde geldt voor als ik andere dingen wil bekijken, zoals hoe de verbindingen in de chip lopen.
Dat doe je door het desbetreffende element uit de netlist te selecteren, en de view centreert erop (dubbelklik). Maar waarvoor wil je dat in de praktijk?
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Op 4 mei 2014 21:27:26 schreef happylex:
Veel voordelen:
- Je loopt niet tegen de problemen aan die je nu hebt.
- Jij bepaalt wat je in hardware neerlegt en niet een tool.
- Je bent portable (code is herbruikbaar voor een andere target)
- Je hebt alleen maar een eenvoudige editor nodig.
- Je zoekt veel makkelijker als er iets fout gaat ergens in je synthese/PNR.
- Een tekst editor werkt veel vlotter dan een ISE oid.
- Een editor crasht nooit.
- ehm...
Soms is het makkelijk om een groot systeem even in beeld te hebben.
Je werkt verkeerd om. Je moet eerst een ontwerp maken en daarbij een blokschema tekenen. Niet met elk signaal apart erin, maar de interfaces tussen de blokken wel. Als je dat hebt is je struktuur duidelijk. Specifieke signalen zoek je makkelijk in je editor (kies een goede!). Je overzicht moet niet uit je implementatie komen, maar je implementatie uit je overzicht. Wow, quote of the day 
Let wel, in je toplevel zitten alleen maar instantiaties van je blokken (die uit je blokschema), en dat geeft een prima overzicht in code.