Beste ,
Ben op zoek naar aandrijfriemen voor oude bandopnemers.
Weet iemand waar die nog te vinden zijn (in en rond Antwerpen-Benelux)
- ronde riem van 3 mm dikte en 22 cm omtrek (+/- 7 cm diameter)
- ronde riem van 2 mm dikte en 40 cm omtrek (+/- 13 cm diameter)
mvg
deram
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
van Schaik Consultancy verkoopt nog snaren (kijk onder verkoop/snaren)
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Elektro Andijk (Noord-Holland)
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Voor Philips, Aristona, ... apparaten: MFBFreaks
Beste collega's, reparateurs, vintage freaks. Hartelijk dank voor de verschillende reacties met nuttige tips.
De aandrijfriemen zijn bestemd voor
- een Sony TC-270
- een Phlips N4415
Ondertuseen heb ik ook een webwinkel gevonden in China waar men redelijk goekoop rubbere riempjes kan aankopen per pakje van 30 à 50 stuks.
Hier de hyperlink
http://www.aliexpress.com/store/product/Various-sizes-square-belt-roun…
Ik denk dat ik daar een setje zal bestellen, want heb nog meerdere riemen nodig voor o.a.
Philips N4308
Sierra 9197
Grundig TS945
Tandberg 3000X
Bedak en vg
Deram
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Heb je gezien dat het vierkante snaren zijn van 1,1 bij 1,1 mm?
Various sizes square belt
Material: Rubber
Cross-section: 1.1X1.1MM
Misschien goed voor een cassetterecorder, maar in een echte taperecorder zitten meestal dikkere en ronde snaren.
Arco
Special Member
Ik zou de juiste bestellen. De kans dat zo'n willekeurige snaar (goed) past is gelijk aan nul.
Complete snarenset voor de N4308 of N4415 is maar 8.95 euro...
Beste collega's,
Ik heb gevonden wat ik zocht. Alle soorten aandrijfriemen voor oude bandopnemers zijn te vinden op deze webwinkel.
==> http://www.elektro-ersatzteile.eu/en/Belts-for-PHILIPS/
Vandaag besteld en overmorgen in uw bus, en niet te duur.
Mijn oude bandopnemers doen het weer.
Met dank en vg.
Deram