hallo ik heb een philips sw6500e subwoofer en ik wil er een nieuwe kast voor maken en ik zit met een probleem hij heeft geen 4kante kast hij heeft 5 hoeken 3hoeken zijn 90graden en 2 zijn 135graden
hoe moet ik de aantal liters uitrekenen.
met vriendelijke groet yurian
P.S. niet met moeilijke woorden schrijven ben namelijk 14
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
...3 hoeken zijn 90 graden
Dan moet de kast vierkant zijn, want de overgebleven hoek is dan ook 90 graden... (3x90 + 2x135 = 540 graden???)
3hoek 180 graden
4hoek 360 graden
5hoek 540 graden
enz enz
klopt gewoon helemaal hoor
om liters te bereken gewoon het ding opdelen in een vierkant en een driehoek, maal de diepte/hoogte
edit:
zit net te denken, het kan ook een vierkant zijn met een afgeknotte hoek,
in dat geval gewoon de oppervlakte van het vierkant berekenen, en de driehoek eraf trekken
heb ik nog een vraag hoe reken je die driehoek dan uit?
en arco sorry voor die fout 
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (24%)]
Op 3 augustus 2014 16:43:22 schreef yurian:
en arco sorry voor die fout
en dat is dan weer totaal onnodig, leer eerst zelf maar eens een driehoek uitrekenen voordat je iets over anderen zegt.
je hebt zelf ook google
Flauw antwoord. Eerst reken je uit wat de inhoud is van de denkbeeldige vierkant/rechthoek l.b.h .
Bekijk de vorm van de overgebleven driehoek . Kan je die denkbeeldig dubbelvouwen ? zo ja dan heb je een vierkant/rechthoek en kan je weer met l.b.h en dat tel je bij elkaar op.
Houdt er rekeing mee dat hoe simpel de philips kast kan lijken deze toch wel eens berekend kan zijn op de toegepaste unit en dus ook de vorm. De vorm van de kast kan van doorslag gevend belang zijn.
Luidspreker theorie en praktijk is echt een vak apart.
Zoek eerst de parameters van de unit eens op