Ik heb een LOGO 24RC waarvan de datum spontaan naar 08/11/14 verspringt. Zowel als de Logo onder spanning staat als wanneer deze niet is aangesloten op de voeding. Enig idee wat dit kan zijn? Als ik de datum terug goed instel dan accepteerd de Logo deze nieuwe datum maar het kan goed zijn dat de Logo morgen weer op 08/11/14 staat. het toestel is niet nieuw. Kan je ergens een serienummer terug vinden op of in het toestel? ik heb al gekeken op het internet maar ik heb nog niets kunnen vinden hierover. De Logo is aangesloten op een labo voeding dus niet een orginele Siemens voeding. ik dacht misschien aan een condensator aan te sluiten tussen de + en de - van de voeding.
Bedankt
Zit er geen backup battery in de logo? Kan me goed voorstellen dat er een knoopcel aanwezig is voor de RTC.
Is de Logo leeg, of zit er nog een (stuk) oud programma in? Je kunt de klok namelijk ook vanuit software aanpassen.
Over die voeding: waarschijnlijk levert jouw labvoeding een vele malen schonere spanning af dan een Siemens voeding. Die geven namelijk enorm veel rommel op de uitgang.
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
A: Welke LOGO heb je?
Is de LOGO verbonden met een KNX bus?
Zo ja, dan kan de tijd van deze bus overgenomen worden naar de klok in de LOGO.
De LOGO OBA8 heeft nog meer aan boord om de klok ergens mee gelijk te zetten (GPS)
Als de gangreserve batterij van de LOGO leeg is dan begint na spannings terugkeer de klok op 1 januari, het jaartal is afhankelijk van de LOGO versie, maar nooit zo op een willekeurige datum.
Welke datum wordt echt aangegeven?
Het datumformaat dat jij aangeeft bestaat niet in de LOGO!
Komt deze melding in het scherm, dan is het een onderdeel van een tekstblok in het programma, en moet je het programma kontroleren.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Wat staat er op de voorkant, net onder de cursortoetsen.
Het zijn cijfers en letters, waarvan voor mij alleen de laatste 4 van belang zijn.
Het is iets van OBA4 of OBA6
Afhankelijk van je LOGO versie kun je de klok synchroniseren. Met de OBA8 kan dat uit het GPS signaal, bij jongere versies via een EM module of een KNX module.
Je kunt de klok in de LOGO instellen op synchronisatie.
Kijk er naar en zet deze eventueel uit.
In LOGO-soft zit dit onder TOOLS > TRANSFER > Syncronise Clock with EM
[Bericht gewijzigd door Toeternietoe op (49%)]
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Dat is al wel een oudje...
Maar heb je dit uitgevoerd:
Je kunt de klok in de LOGO instellen op synchronisatie.
Kijk er naar en zet deze eventueel uit.
In LOGO-soft zit dit onder TOOLS > TRANSFER > Syncronise Clock with EM
Ik heb een kabel besteld voor de Logo, ik heb deze Logo gekregen van iemand die er zelf niets meer deed en deze persoon had de Logo ook al meerdere jaren in zijn bezit dus kan het wel dat het een ouder toestel is. Van zodra ik de kabal heb ga ik ermee aan de slag.
Alvast bedankt voor de antwoorden
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Deze instelling moet je ook op het display kunnen vinden.
Zet de LOGO! eerst stop.
Gaat via ESC + OK dacht ik, of nog ouder EC + OK + Pijl neer.
Dan de juiste instellingen vinden.
Als je kunt synchroniseren dan staat het ergens bij Clock
Even een oud boekje er bij gezocht.
Voor de OBA3 serie
een poosje op de ESC toets drukken en je komt in het parameter etc menu.
Je kunt de clock nergens mee synchroniseren, dus dat is het niet.
Ik vermoed dat er op de een of andere manier een meldtekst met deze datum/tijd gemaakt is.
Wat staat er precies in het display?, en op welke regels.
Het formaat dat jij opgeeft komt niet uit de systeemmelding van LOGO (Zover ik weet), het moet een tekstblok zijn.
[Bericht gewijzigd door Toeternietoe op (49%)]
Is er nog info te vinden over dit model? Via Google vind ik enkel handleidingen over de huidige modellen. Deze "hidden features" kende ik niet
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Handboek
http://w3.siemens.com/mcms/industrial-automation-systems-simatic/de/ha…
Van alles over de LOGO:
https://w3.siemens.com/mcms/programmable-logic-controller/de/logikmodu…
Dit is Duits.
Bovenaan de pagina zit een knopje om naar Engels over te schakelen.
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
De kabel is nog niet binnen maar ik ben al wijzer geworden met de juiste handleiding. De Logo heeft lange tijd niet meer gewerkt en staat nu sinds een week constant onder spanning. De datum en tijd blijven correct dus volgens mij heeft het daarmee te maken. Ook heb ik nu de zomer en wintertijd kunnen instellen.