Beste mensen,

Ik heb een DENON AVR-3211 waarvan de transformator goed werkt, maar secundair niet helemaal.
Het FL Display wordt aangestuurd door de transformator, dit werkt niet meer.
Ik heb de 4 draden gemeten en ze geven 0 volt.
Kan ik met een kleine transformator die spanningen aan het display aanbieden?
En weet iemand welke spanningen er uit de transformator naar het display gaan.

Rob

Dat is een zeer wonderlijke en onwaarschijnlijke fout.

In het algemeen is er een gloeispanningswikkeling van een paar volt (AC) en een wikkeling om een gelijkgerichte spanning van ruwweg -20 tot -40V te leveren.

Maarten,

Als ik een transformator van een Onkyo ernaast aansluit, en daar de secundaire spanningen afhaal doet het FL Display het prima 30 volt en 6 volt.
Het display laat dan netjes alle informatie zien, maar iets te flauw.
Dus de spanningen uit die Onkyo zijn niet goed.
Daarom de vraag kan ik een losse transformator een kleintje deze spanningen aanbieden aan de printplaat van de aansturing van het FL Display.

[Bericht gewijzigd door Arsenicum op (30%)]

Voor de AV-3211 kon ik niets vinden, het zal wel een AV-2311 moeten zijn. Helaas ook daar geen gratis schema's voor, maar voor 8 dollar kom je een heel eind: http://www.smpcshop.com/Denon-AVR-2311-AVR-2311CI-AVR-891-Service-Manu…

Wel gratis schema gevonden van een mogelijk verwant model: https://www.scribd.com/doc/187750123/Denon-AVR-1911-AVR-791

Bedankt daar kan iets mee denk ik.

Ja avr-2311.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (79%)]

Inmiddels schema's door genomen. maar de spanningen van de trafo staan niet in het schema.
Weet iemand de spanningen van de trafo voor een Denon AVR-2311.
Ook staan ze niet op het schema, bij de aansluitingen van de FL display elektronica.
Hopelijk heeft iemand zo'n versterker en wil even die spanningen meten. Vooral die naar de FL display lopen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (20%)]

heb je de wikkelingen al ohms doorgemeten?

Nou ben ik vergeten het schema gelijk op een echte site te uploaden; het staat op mijn andere locatie en ik wil even niet alweer door de hoepels van commercieele site scribd springen dus ik moet het uit het hoofd doen... Volgens mij staan er verderop wel degelijk spanningen in het schema, dus wat de trafo levert kun je dan uitwerken en ik meen dat de anodespanning van het display ergens achter een regulator met een zener zit, dus dan weet je ook al heel veel.

De wikkelingen meten oneindig dat is niet goed volgens mij.
4 draden naar FL display tussen 2 maal wit oneindig en tussen 2 maal oranje oneindig, en cross ook oneindig.

Maartenbakker ik heb alle schema's kunnen krijgen.
Er staan wel spanningen in het schema, maar net niet die voor het FL display.
Maar zal het proberen aan de hand van je opmerkingen te berekenen.

Bedankt voor jullie reacties.

Rob