Hoi Forum leden

Mijn laptop is 3 jaar oud en vertoont allemaal kuren. Hij start heel vaak niet op en hij is heel langzaam.
Zou dit te verhelpen zijn door mijn laptop te formatteren? En zo ja hoe doe ik dat?
Belangrijke informatie heb ik al op een usb stick gezet voor het geval de laptop er helemaal mee kapt.

Groetjes Esmeralde

Veel moderne laptops hebben een herstelpartitie of herstel-DVD's waarmee je de laptop helemaal kunt terugzetten zoals hij was toen je hem kocht.

Verder heeft dit onderwerp weinig te maken met elektronica... dus misschien meer iets voor een ander forum.

Maar als de laptop vaak uitvalt, kan het ook een hardware probleem zijn, zoals een defecte voeding of slechte ventilatie waardoor hij te heet wordt.

[Bericht gewijzigd door Franzki op (23%)]

Of het nut heeft hangt ook van de optredende symptomen af. Wat is "start niet op"?
(blijft 'ie dan hangen met een foutmelding, of doet hij niks, of wat anders?)

Dit is meer een vraag voor een PC forum, maar toch.

Check of er een "recovery partitie" op de laptop zit. Je kunt dan de laptop weer "als nieuw" krijgen. Hij wordt dan geformatteerd en het Operating Systeem wordt er weer opgezet; incl drivers voor je hardware. Al je data is wel weg, dus een backup daarvan is handig.
Laptops van Dell, Acer, ASUS etc. hebben vaak zo'n recovery partitie. Er is dan ook een programmatje geinstalleerd waarmee je die recovery kunt starten.

YMMV

EDIT: Franzki typte sneller dan ik.....

Bedankt voor jullie antwoord.

Sorry dat ik het op het verkeerde forum heb gepost.

Het is een samsung mini, het scherm blijft zwart.
Ik denk dat ik maar naar een computer zaakje ga, hopelijk kunnen ze voor weinig geld de laptop maken.

Goede kans dat er iets als de voedingsadapter kapot is...