Kicker amplifier gaat eruit bij hoog volume

Heb je een scanner , dan daar op leggen

Bedoel je, die printplaat op een flatbed leggen ? Dat zal er op trekken zeker...:+

Die 70007 is in China te verkrijgen heb ik gezien, in de veronderstelling natuurlijk dat die op dit printje defect zijn...

Er zitten nl. ook nog een paar andere IC's op, dus ja, ...

Die 70007's zijn te koop in lot van 10...

ja , de mijne maakt er mooie plaatjes van , en niet geschoten ?

zelf met een oude camera trek ik goeie fotos.

tip: leg dat ding buiten rond de middag op een mooie tafel, houd je camera erboven en trek een foto. natuurlijk daglicht werkt nog altijd het makkelijkste om deftige fotos te maken.
selecteer dan ook de 'auto' functie op je camera.

ik vermoed:
-versterker 1: eindtrap kapot of ergens een onderbreking in het signaalpad van de rechterkanalen (zijn het 2 ic's, 1tje voor links en 1tje voor rechts). met een klein test versterkertje zou je het signaal kunnen volgen tot aan de 'IN' poot van het IC. als het er niet meer uit komt bij UIT, is het IC kapot, als het niet bij IN terecht komt, moet je ervoor zoeken.

-versterker2: overhitting van een component die ervoor zorgt dat hij in veiligheid gaat, of een rotte voeding (kapotte elco bv die bij opwarming eens lastig gaat doen).

moest wel ff lachen met die 'dikke vette' kabels op die foto....
ik zou eens een multimeter op de 12V aansluiting van die connector zetten en ook eens kijken hoeveel er daar dan nog toekomt als de versterker 'hard' staat te spelen.
mijn 2x100watt versterker had 3,5mm² kabels als voedingslijnen op 36V (max 20cm).
jij hebt 8x28watt en hebt 3x hogere stromen omdat je slechts op 12V werkt, en ik zie in het beste geval 4meter draad van MAX 1,5mm² lopen

Het is geen klasse A he....
Niet helemaal vergeten....

Ik heb die kabelboom ook gezien. Lijkt mij ook niet dik genoeg. Als ik jou was, gooide ik dat prul in de kliko en haal ik een degelijke versterker van sony oid.

Kicker is anders een zeer gerenomeerd merk.

Maar het is eigenlijk een chipampje van Philips.

Op 15 december 2014 21:07:34 schreef Gadget_inc:
Het is geen klasse A he....
Niet helemaal vergeten....

mijn eindversterker ook niet.
8x28watt op 12V is al minstens 18A aan stroom. pak nog dat die versterker de helft haalt, moet je nog 9A door een kabeltje sturen van pakweg 1,5mm² en dit over 4-5meter lengte. dan nog alle overgangen van connectors in de kabelboom niet te vergeten.

nuja, als het voor TS maar hard genoeg speelt. muziekvermogen is niet alles, veel wordt ook bepaald door de ingebouwde speakers

Het hoeft voor mij niet te beuken.

Gewoon deftig geluid is genoeg, en met de huidige configuratie heb ik wat mij betreft aangenaam geluid.

Zou me wel straf wezen dat de fabrikant van duizenden wagens, telkens een te lichte voedingsdraad zou voorzien...

Weet je hoeveel geld dat scheelt?

yup.

zal wel een pak schelen op duizenden wagens.

Zelfde reden waarom ze nog andere zooi erin stoppen, zoals goedkope sensoren, plastic clipjes ipv. vijzen, enz....

die arme sukkels moeten toch ook hun boterham verdienen nietwaar...

als een plastic clip 1ct goedkoper is dan een boutje dan gaan ze daar ook voor kiezen, en dit bekeken op 1 000 000autos ...
koper kost geld, en zeker in grote aantallen. wat boeit de fabrikant dat de voedingsspanning op de versterker 1V zakt als je de boel open draait. de versterker zal dan misschien 26watt leveren ipv 28watt. hetgeen de fabrikant verdiende is het enige dat telt.

er zijn zelf fabrikanten die de prijzen afwegen tussen 'een zwaar productiefout herstellen bij VEEEL autos' of 'de rechtzaken betalen van de families waar het effectief fout liep'.

op één van mijn vorige werken moesten de leveranciers van de pc's een prijs maken voor het nieuwe leasecontract voor het HELE bedrijf (dit gaat niet meer over 10 of 100pc's). de 2 die het nauwste lagen waren HP en Dell en één van beide heeft het contract binnen gehaald met 1€ verschil

de problemen met auto's en terugroep actie's heeft alles te maken met dat de aansprakelijkheid. als er 1 persoon overlijdt door een kabeltje aan de airbag wat niet zijn werk deed en de advocaat van de familie haalt daar miljoenen voor bij de fabrikant hebben ze een hele strop. dankzij de USA is dat hele rechtzaak voor elke 5 graden te hete bak koffie beleid begonnen. ook in het verleden werden er slechte onderdelen in auto's gebruikt wat zeker wel doden opleverde, maar elke gewonnen rechtszaak is een zaadje voor vele andere rechtszaken. rechters gebruiken erg vaak bestaande zaken als voorbeeld voor de uitspraak..

Bij Mopar vaak genoeg gezien dat ze dan gewoon 2 of 4 voedingsdraden in de connector hebben zitten :) Geeft ook minder stres op de contact pinnen

Ziezo, er zit een splinternieuwe kicker amplifier in...

die beukt als een kanon !

dus niks aan de hand met de bekabeling...

yup.

zeer mooi. en allemaal gratis in garantie geregeld.

Nu, ondanks het lage vermogen klinkt dit ding wel goed.

De installatie heeft als naam 'boston acoustics' en is een upgrade van de gewone standaard radio.

In mijn vorige wagen zat een infinity sound system, en dat klonk nog stukken beter.