Hallo allemaal,

Weet iemand hoe het seriele protocol werkt van de B&O apparatuur op de DIN bus ?
Dus niet het Masterlink gebeuren maar de DIN7 (8) steker, die heeft ook een enkele datalijn waarmee met randapparatuur gecommuniceerd wordt.

De bedoeling is een ander apparaat aan te sluiten en eventueel aan te sturen met de originele B&O afstandbediening (BEO4)

Gert

meneer B&O vragen?
of anders kijken op de scoop wat de datariedel is.

Volgens mij zitten daar gewoon de gedemoduleerde RC signalen op.

DIN? Met die 5 gaatjes audio plug? Dat is wel oud. B&0 TV's gebruiken in die tijd Philips RC-5 code. Kan je zien door een scope eraan te hangen. En bijv. vergelijken wat er uit zo'n AB komt. Met een logic analyser gaat het nog vlotter.

Ik ga er van het weekend eens de scoop aanhangen, lijkt er inderdaad op dat het simpelweg de afstandbediening codes zijn. (gedemoduleerd)

Bedankt voor de tips, en ik meld even wanneer ik wat ontdekt heb.
De bedoeling is om een niet B&O cd wisseleaar aan te sturen vanuit een Beosound installatie.

Op 19 december 2014 19:08:49 schreef KGE:
Ik ga er van het weekend eens de scoop aanhangen, lijkt er inderdaad op dat het simpelweg de afstandbediening codes zijn. (gedemoduleerd)

Je kan ook een fotodiode op de scope input aansluiten en daar de AB op richten <G>

RC5? De laatste keer dat ik een B&O zag met een Philipsachtige code was dat volgens mij RECS80 (moeilijk oud, pre-LX serie). Maar ik zou me goed kunnen vergissen aangezien ze een paar compleet niet aan elkaar verwante protocollen gebruikten en gebruiken.

Ben wel benieuwd welke ab's en toestellen RC5 gebruikten dan.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (25%)]

DIN en RC-5 zijn inderdaad erg oud, dat heb je scherp gezien.