Ik ben opzoek naar een fader voor mijn mengtafel van het mere tascam en het type is dm 24.
Op de foto is te zien welke fader het is.
Weet iemand van jullie misschien waar ik deze kan bestellen.
Groet Rogier Schipper
Bij Hanex Service moet je zijn.
Via hun kun je nieuwe faders bestellen. Heb hier overigens nog een compleet fader board liggen van een DM24 (ik bezit zelf een werkende DM24, 1 defecte en een DM3200).
Helaas is er ooit bier over dat faderboard gegaan, maar mocht je vast komen te zitten, stuur me een mail.
Het is overigens nooit verkeerd om lid te zijn van dit forum als je een digitale Tascam mengtafel bezit.
http://www.tascamforums.com/forums/tascam-dm-24.29/
Ben er zuinig op, de DM24 preamps klinken beter dan bij de nieuwere DM3200. De DM24 bevat een lineaire voeding voor het analoge gedeelte en een schakelende voor het digitale gedeelte. De nieuwere modellen hebben dit niet meer, terwijl de preamp verder exact gelijk is.
Heb je de schakelende voeding van je DM24 al opgeknapt, oftewel de elco's vervangen? Doe dit zo snel mogelijk, indien het apparaat nog origineel is. Mocht je last hebben van wisselende vasthangers, af en toe niet opstarten tijdens "fader calibration", is je voeding niet meer in orde.
Wacht je te lang, verbrandt de spoel (L3) en is niet meer leverbaar.
[Bericht gewijzigd door Roy B op (56%)]