Slechte verbinding....

Hoi,
De laatste tijd heb ik wel eens een slechte verbinding naar de CO site. kennelijk een paar pakketjes die verloren gaan. Of dat bij mij in de buurt is of bij de CO site in de buurt weet ik (nog) niet.

Een webpagina blijft dan "hangen". Druk op stop, druk op reload, en het gaat /wel/ goed. Maar als ik een bericht heb getypt en ik druk op "posten", en /dan/ gaat het mis, dan heb ik een probleem. Druk ik op STOP dan blijft de "posten" knop grayed-out, die mag ik niet zomaar nogmaals gebruiken.... Druk ik op reload is mijn getypte bericht weg.....

Ik begrijp dat de "posten" knop grayed out is omdat "soms" iemand's geposte bericht WEL al aangekomen is bij de CO server, maar dat het sturen van het reply "dank voor je bericht" mis gaat/hangt. Mensen die dan nogmaals op "posten" drukken, krijgen dan een dubbelpost. Dat is mij de laatste paar dagen nog niet overkomen: bij mij hangt ie kennelijk voordat er iets bij de server is aangekomen. 't is dan vervelend dat ik dan niet gewoon op "Ik weet het zeker ik wil het nogmaals proberen" kan drukken.....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik heb er geen last van (laatste FF op Win7).
Maar ik denk dat het meer in je browser zit dan in de verbinding, danwel bij CO.
Check eens of je addons nog wel uptodate zijn, of dat je geen russen of beestjes hebt.

Dat kump er noe van....
Shiptronic

Overleden

Ik heb dit soms ook, gister was de site zelfs even helemaal niet bereikbaar (andere sites laden op dat moment wel).

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

@Ship: Had ik vanmorgen ook even last van. Via laatste chrome @ W7 was er geen doorkomen aan en was de boodschap
"pagina is niet beschikbaar". Probeerde ik het op dat moment via een TOR-browser, ging het wel maar stond ie voor
de frontpage al 2 minuten te pruttelen. Op dat moment het maar even laten zitten, en een kwartier later ging die weer
als een tierelier.

[Bericht gewijzigd door WouterJ1993 op vrijdag 16 januari 2015 12:40:38 (15%)

Mooi geleerd op CO, om TO-220 ic's geïsoleerd op metaal te plaatsen :) | Server Debian powered!
Jeroen

Moderator

Gisteravond en vanmorgen was er kort een storing bij het datacenter van Shock Media, de partij waar de site gehost is. Dus dat is de verklaring voor de problemen van Shiptronic en WouterJ1993.

Buiten dat heb ik geen problemen zoals rew die heeft. De post knop wordt bij het klikken grijs om dubbelposts te voorkomen, dat werkt goed behalve bij een probleem in de verbinding precies op dat moment. Ik kan kijken of dat beter kan, zodat je in ieder geval opnieuw kunt proberen te posten.

Oh, dat scheelt alweer. Dan hoef ik niet bij mijzelf op zoek te gaan ;)

Mooi geleerd op CO, om TO-220 ic's geïsoleerd op metaal te plaatsen :) | Server Debian powered!
RAAF12

Golden Member

Zoiets kan je makkelijk checken via http://www.ishetonline.nl/

En inderdaad lag deze site gisteren 10 minuten op zijn gat. Ik weet niet wat de uptime garantie is die de hoster geeft.

Ook nuttig http://ip-lookup.net/domain-lookup.php

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op vrijdag 16 januari 2015 17:22:15 (13%)

GJ_

Moderator

Op 16 januari 2015 17:20:34 schreef RAAF12:Ik weet niet wat de uptime garantie is die de hoster geeft.

Tot 99,98%, dit soort storingen is zeldzaam bij shockmedia dus dat halen ze gemakkelijk. Gegarandeerde reactietijden gaan tot maximaal 15 minuten, maar in het zeldzame geval dat er iets fout gaat zijn ze meestal sneller, zoals ook nu weer gebleken is.

Maar... Als er een routerings probleem of zo is, dan kan het zijn dat je "host" op blijft, en voor een klein deel van het internet (bijvoorbeeld de computers die ook gehost zijn bij shockmedia) bereikbaar blijft. Telt dat als "is down geweest"?

Shockmedia wil natuurlijk niet dat zij de schuld krijgen als MIJN provider een storing heeft. Anderzijds, heb /ik/ er weer niets aan als mijn site op is, maar voor 99% van het internet niet bereikbaar is. Kortom ook het definieren van uptime is lastig.

Het instrumenteren en "offline" (i.e. als ik lig te maffen) detecteren en meten van storingen is lastig. Ik /kan/ het wel, maar ook voor mij eigen site is het best veel werk. Ik vermoed dat m'n site wel op blijft voor 99% van het internet, maar dat juist mijn glasvezel link op m'n werk wel eens plat gaat. Systeembeheerders daar die denken: er zal toch wel niemand last van hebben als we 2 minuten de stekker er uit trekken (effe een reboot of zo).

Ik denk niet dat ik trojans of virussen heb. Ik heb geen MS Windows. En als er virussen in het wild zijn die op Linux werken, dan denk ik dat ik het wel zou horen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Ik ben het naar mijn weten nog niet in de posts tegen gekomen, maar bij mijn duurt het erg lang, soms meer dan een uur voordat de e-mail notificaties door komen. Ik heb de post dan vaak allang gelezen en zelfs eventueel beantwoord.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Dat kan ook nog bij jouw provider zitten, wellicht een lange queue voor een spamfilter ofzo.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Andere mailberichten komen gewoon snel door en als het lang duurt niet de tijden van CO-notificaties. Overigens kwam deze wel redelijksnal door. Ik heb hem nu net geopend, maar kan niet zeggeen, wanneer hij is binnen gekomen. Ik was even ergens anderes mee bezig.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dit heb je al eerder gemeld..... Toen ben je met headers van zo'n bericht aan komen zetten en hebben we geconstateerd dat JOU provider rare dingen doet, waaronder wild verkeerde timestamps op email berichten. Toch?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

ik heb al wat jaren gemerkt dat co op gezette tijden even lijkt te hangen. doorgaans rond 0.00uur en ook rond het middaguur. merkbaar vooral bij posten, maar ook bij bladeren door de site. ik vermoed een update of backup van de site of dergelijke, want na een 30 seconden werkt de site weer gewoon. aan pc of browser ligt dat niet, in die tijd ben ik al wat pc's en browsers verder en nog komt het voor. rond de middag doordeweeks lopen de actieve topics ook ineens sterk op omdat leden op t werk in de pauze dan gaan posten. rond etenstijd ( 17.00u) is het dan ook een 30 min stil hier..

soms zie je bij actieve topics dat er vrijwel gelijk 4 posts zijn gedaan, dat verklaart het even hangen ook natuurlijk.

de adblocker wil ook roet in het eten gooien soms, die kun je beter uitzetten of minder streng..

heb ook vaker problemen gehad met de standaard dns servers van de provider, deze zijn tussen 18.00 en 22.00 uur in de winter vaker overbelast wat op sommige sites merkbaar is met laden. met de dns servers van #oogle in de router heb je vrijwel nooit last van overbelaste dns servers..

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 17 januari 2015 21:54:41 (15%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †