Hallo Forummers,
Ik was lekker bezig met een midiset van Philips, de MCM772/12. Het cdtje trilde heel erg, waardoor deze oversloeg. Nu bleek de slidemotor niet zo best meer (stonk ook), maar gek genoeg is een ophangpunt waar het mech in vastgeschroefd word, afgebroken. Deze is af fabriek duidelijk te strak aangedraaid, want het busje was ook gebarsten. Voor ik dit apparaat ga herstellen, zou ik graag een plastic frame van iemand willen overnemen. Het mechaniek zelf heb ik uitraard niet nodig. Wie kan/wil mij helpen met dit project?
Het afgebroken deel is demontabel, dus het frame zelf hoeft niet eens dezelfde te zijn...
Kosten worden uiteraard vergoed, zie foto voor een voorbeeld.
Type van het plastic fantastic frame is Rely RT656Yv, maar ik kan me voorstellen dat een andere variant het zelfde plastic framepje heeft.
Zie foto, en iedereen vast bedankt voor het meedenken, kijken.
MVG,
Nico den Haak.
Gerard*
Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.
Ik zou er mee terug gan naar Philips en dan zeggen: kijk, hier heb je weer zoiets waarvan je kan zeggen: "let's make things better!". Zou je dat even kunnen doen voor mij?
Maar goed, things haven't been made better only worse, so just keep smiling.
Mocht niemand zoiets voor je hebben, ik vind het er wel uitzien of je het goed kan lijmen; er zit ook nog een stukje van het vlakke deel aan, dat kan je dan nog gebruiken om er een versteviging overheen te lijmen, als er ruimte voor is op de plaats van bestemming, uiteraard. Aan de onderkant kan ook nog.
Hoi allemaal,
Inderdaad, "vlees" om te lijmen is er eventueel wel. Ik heb wel slechte ervaringen met lijmen van dit soort plastic's. Het lijkt wel vettig te worden als je bijvoorbeeld twee componentenlijm (van Bison) gebruikt, en maar even vast te zitten.
De breuken zijn ook dubbel. In de fabriek heeft met het schroefje van het loopwerk zo vast gezet, dat ook het busje helemaal is open gebarsten. Het is dus een gecompliceerde breuk, en met het laden van de cd, komt er best wel kracht op. Ik probeer dus eerst een vervangend deel uit een sloper te vinden, anders ga ik met de lijmsuggesties aan de slag.
Groet,
Nico.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het Rely-nummer is waarschijnlijk de complete loader. Vaak (heb niet gezocht of dat hier ook zo is) kun je de loader los bestellen zodat je het loopwerkje zelf over kunt zetten.
Lijmen zou ik eerder met tweecomponenten doen.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (12%)]
Het Relynummer geeft volgens mij enkel het plastic frame.
Het kapotte deeltje heeft ook een apart nummer.
Gek genoeg krijg ik op beide nummers verrassend weinig hits.
Maar mogelijk ben ik niet handig genoeg in het zoeken.
Het loopwerk is compleet te bestellen in the States, in Europa kreeg ik nul op rekest. Ik had het codenummer.
Eigelijk hoop ik gewoon dat iemand me kan helpen met een loopwerk uit een donor. Lijmen is iets wat ik als laatste optie ga doen.
Twee componenten leek mij ook het best, maar geeft bij dit type plastic's een rare "vettige" laag op de breuk. Heb al nieuwe lijm gekocht, omdat ik bang was dat de oude te lang gelegen had. Geen verbetering. Ik heb het nog niet op deze breuk getest overigens.
Groet,
Nico.
Aangezien ik een aantal oude complete (cd en dvd) loopwerken uit sloopapparaten heb liggen heb ik even gekeken of ik iets voor je heb en jawel hoor: ik heb een loopwerk wat er verdacht veel op lijkt.
Helaas staan er geen nummers op en weet ik ook niet meer uit welk merk/type apparaat het komt.
Ik heb even een paar foto's gemaakt, zodat je kan zien of je hem kunt gebruiken.
Het loopwerkje zelf (laser, spindlemotor, e.d.) heb ik er al afgehaald om zelf eventueel nog te gebruiken, de rest mag je hebben.
Als je er interesse in hebt kun je me verder mailen en over de prijs: daar komen we wel aan uit.
Dat is erg jammer.
Ik had al wel gezien dat hij net iets anders is, maar het leek me sterk dat je er niks mee zou kunnen.
Helaas, ik had je er graag mee geholpen.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Ik heb ook nog een sloper in de kelder liggen maar niet eerder dan zondag tijd om even te kijken.
Als je er geen haast mee hebt kijk ik zondag even.
En mocht het dezelfde zijn dan kom je met de verzend kosten een heel eind. 
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op 11 februari 2015 21:46:59 schreef pa3gws:
Ik heb ook nog een sloper in de kelder liggen maar niet eerder dan zondag tijd om even te kijken.
Als je er geen haast mee hebt kijk ik zondag even.
En mocht het dezelfde zijn dan kom je met de verzend kosten een heel eind.
Graag! Alvast bedankt...
Haast? nee. Kan er nu ook niets mee, dus...
Ik hoor het wel,
Groet,
Nico.
Hallo allen,
Bij plastiek onderdelen, waarbij de schroefbussen openbarsten, mag je er soms donder op zeggen dat de gebruikte schroef olie of vet aan zich kleven had! Dus olie en vetten , daarmee opletten. Altijd ook speciaal kunststofvet gebruiken voor glijdende delen... Anders serieuze erosie
pa3gws
pa3gws
KILLorBE
My Imaginary Friend Thinks You Have Serious Mental Problems
Of ik er binnenkort aan toe kom durf ik niet te zeggen (ik moet nog zoveel doen, maar kom helemaal nergens aan toe), maar ik zal proberen om z.s.m. te kijken.
Ik heb de nodige meters aan loop/sloop audio apparatuur staan, het kan dus even duren 
Wat is het nummer van het kapotte deel, RT656-01-...?
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op 11 februari 2015 13:00:05 schreef Gerard*:
Ik zou er mee terug gan naar Philips en dan zeggen: kijk, hier heb je weer zoiets waarvan je kan zeggen: "let's make things better!". Zou je dat even kunnen doen voor mij?
[humor-mode]
In het evoluon stonden er bij een Philips personeels bijeenkomst 4 losse paaltjes met die woorden. Ik kon het niet laten om er de volgende zinnen van te maken:
"let's make better things"
"let's better make things"
Men heeft er wel om gelachen.
[/humor mode]
Op 18 februari 2015 16:27:33 schreef KILLorBE:
Of ik er binnenkort aan toe kom durf ik niet te zeggen (ik moet nog zoveel doen, maar kom helemaal nergens aan toe), maar ik zal proberen om z.s.m. te kijken.Ik heb de nodige meters aan loop/sloop audio apparatuur staan, het kan dus even duren
Wat is het nummer van het kapotte deel, RT656-01-...?
03B is de laatste toevoeging van het defecte deeltje.
Alvast bedankt voor het kijken!
Groet,
Nico.
Op woensdag 11 februari 2015 20:20:23 schreef Twan1983:
Aangezien ik een aantal oude complete (cd en dvd) loopwerken uit sloopapparaten heb liggen heb ik even gekeken of ik iets voor je heb en jawel hoor: ik heb een loopwerk wat er verdacht veel op lijkt.
Helaas staan er geen nummers op en weet ik ook niet meer uit welk merk/type apparaat het komt.Ik heb even een paar foto's gemaakt, zodat je kan zien of je hem kunt gebruiken.
Het loopwerkje zelf (laser, spindlemotor, e.d.) heb ik er al afgehaald om zelf eventueel nog te gebruiken, de rest mag je hebben.Als je er interesse in hebt kun je me verder mailen en over de prijs: daar komen we wel aan uit.
[bijlage]
[bijlage]
[bijlage]
[bijlage]
Hi Twan!
Sorry to bother you after such a long time since your last message.
I have an issue with my Philips MCD908. The plastic of the disc loading tray has become very brittle and has broken in several places, and the toothed rack is damaged as well. The tray is marked **Rely RT656** and it looks very similar to the one in your photos.
I would like to confirm whether you have the part I need and, if possible, purchase it.
Kind regards!
Op dinsdag 27 januari 2026 09:28:21 schreef givan2007:
Hi Twan!
Sorry to bother you after such a long time since your last message.I have an issue with my Philips MCD908. The plastic of the disc loading tray has become very brittle and has broken in several places, and the toothed rack is damaged as well. The tray is marked **Rely RT656** and it looks very similar to the one in your photos.
I would like to confirm whether you have the part I need and, if possible, purchase it.
Kind regards!
Hi givan2007,
Thank you for your message.
I'm sorry, but I don't have that part anymore.
Kind regards, Twan