Misschien dat hier iemand weet hoe je het CID nummer kan veranderen van een sd-kaart.

Ik heb een nieuwe autoradio met navigatie maar hier zit een 8gb kaart in.
Ik heb een backup gemaakt van de software voor safe-keeping maar er zit een waardeloze beveiliging op dat de software alleen werkt met DIT kaartje.
Dus hij leest de CID uit van de sd-kaart.

Leuk zo'n beveiliging maar als er dus wat gebeurd met het kaartje ben je verplicht om een nieuwe te bestellen bij de fabrikant voor een godsvermogen.
En gezien deze microsd kaartjes niet echt sterk zijn en voor updates nogal eens in/uit de radio en computer moet wil ik dit gezeur voorkomen.

Ik weet dat je CID's kan klonen of veranderen, ik heb de originele al wel uit gelezen en opgeslagen, zoek nu nog een manier om deze in een ander kaartje te schrijven.

M.v.g.

Ruben

Normaal gesproken kan dit niet. CID staat op een read-only geheugenplaats. Met CMD26 kan die exact 1 keer worden beschreven.
Het kan dat er goedkope Chinese kaartjes zijn die niet SD-Card compliant zijn, en dat wel kunnen, maar da's een kwestie van uitproberen.

Ik weet wel dat je voor oudere htc android telefoons supercids kon maken.....maar das alweer zolang terug pfff...

hoe kan die fabrikant die dan wel leveren?

levert die kaartjes met allemaal dezelfde CID? of heb bij het kopieren de verborgen files niet meegekopieerd?

hoe heb je de backup gemaakt?

Nope je krijgt van de fabrikant een nieuwe sd-kaart met de software voorgeinstalleerd. In deze navigatie software word de cid van kaart gezet.

In principe een goede kopieer beveliging, maar waardeloos als gebruiker wanneer zo'n teer kaartje sneuveld

...waardeloos als gebruiker wanneer zo'n teer kaartje sneuveld...

SD kaartjes zijn behoorlijk robuust (in tegenstelling tot CF), ik heb er veel, en nog nooit een kapot gehad.
(je moet er natuurlijk niet met je hoeven op gaan staan, of er met een wals overheen rijden... :) )

De fabrikant zal wel kaartjes zonder CID krijgen die hij zelf programmeert...