Hey,
Ik heb een mpc1000 drumcomputer/sampler en vroeg me af of ik de pads die je gebruikt om te drummen kan vervangen door ander knoppen.
Ik heb namelijk vlug last van ontstekingen door het drummen op die pads en ik zoek iets dat zachter werkt , iets dat de schokken opvangt .
Ik heb ook een octatrack en hierbij heb ik totaal geen last als ik op de knoppen drum.
De pads op die mpc zien er binnenin zo uit , beetje naar beneden scrollen voor de foto's
http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?f=15&t=170871
Ik had gedacht ze te vervangen met deze knoppen indien mogelijk
http://www.focusattack.com/buttons/sanwa/
De mpc1000 pads werken drukgevoelig zodat je zacht of hard kan spelen .
Blijkbaar werkt het zo dat als je op de pads drumt er een grafiet laagje contact maakt met een onderliggend circuitje en naargelang je harder drukt een hoger voltage doorgeeft .
Ik ga er ook bij vermelden dat ik op het vlak van elektronica weinig weet , maar ik weet wel hoe een weerstand en enkele andere dingen werken .
Ik heb ook enkele jaren elektriciteit gedaan op school maar heb heel weinig gezien van elektronica .
De enige ervaring is een stroboscoop van velleman in elkaar knutselen 
Alvast bedankt ,
NokDoc
DEADBEEF
Hi,
De mpc pads zijn inderdaad drukgevoelig, soort van variabele weerstanden.
Vervangen door jouw aan/ uit knoppen kan, maar dan zul je alleen nog maar in 1 maximum volume kunnen spelen.
Ik krijg ook pijn aan mijn vingers met de mpd.
In theorie kun je de aanslagcurves instellen alnaargelang je speelstijl.
Maar die 3 of 4 voorgeprogrammerde curves helpen ook niet echt.
Je zou ook midi kunnen gebruiken, met een controller als de korg padkontrol.
Die voelt veel 'zachter' aan, en je hoeft er niets voor te verbouwen, midi is ervoor gemaakt om muziek instrumenten te koppelen.
In de korg zit zo'n soort pad welke jij in je links gebruikt.
In de akai zitten technisch veel betere, soort piezo achtige elementen.
Met eigen programmering is daar wel veel meer uit te halen als dat akai standaard instelt.
Een van de redenen waarom mijn mpd nu een atmega2560 heeft. 
Maar als zo'n ombouw nog ietwat te moeilijk blijkt, kun je even googlen op arduino en midi controllers.
Een eigen controller maken met die knopjes uit jouw link is vrij populair en voor geinteresseerden relatief eenvoudig om te leren..
NokDoc
Hey ,
Bedankt voor de reactie.
Een midi-controller is niet echt een optie omdat ik nogal veel in de menu's en instellingen zit op de mpc en dat kan jammer genoeg enkel met de pads .
Daarom dat ik op zoek ben om die te vervangen .
Drukgevoeligheid hoeft voor mij niet trouwens , ik zet nu ook al altijd de full level optie aan .
P.S.: Wat doet een atmega2560 trouwens ?
Groeten
Als die pads vervangen een beetje goed uitdraait ga ik misschien proberen de meest gebruikte knoppen ook vervangen .
Er beginnen er een paar problemen te geven en ik kan ze evengoed vervangen door iets comfortabeler 
Tact switches zijn dat heb ik ontdekt .
En als dat goed uitdraait zijn er nog wel een paar andere dingen waar ik me aan ga wagen 
Groeten
Dus niemand die me kan helpen ?
Weet er dan iemand een adres waar ze me kunnen helpen tegen betaling?
NokDoc
DEADBEEF
Hi,
Eh, welk soort hulp precies?
De switches kunnen gewoon parallel over de aansluitingen van de analoge pads worden toegevoegd.
Zonder enige andere extra benodigde electronica.
Hoe je de switches dan moet gaan bevestigen is iets wat je zelf moet gaan ontdekken.
Die 2560 processor is een grotere broer van de atmega328, welke we kennen van de arduino ontwikkelbordjes.
Jij wilt graag de hardware veranderen, ik heb juist de hoofdprocessor veranderd om o.a. de (reactie van de) aanslag gevoeligheid zelf te kunnen bepalen.
En nog wat verbeteringetjes, eigenlijk een heel nieuw besturingssyteem dus, maar dan op maat gemaakt.
Helaas, alleen voor mezelf, zulk soort dingen...
NokDoc
Hey ,
Ik dacht ook dat het zo simpel was waardoor ik als test eens gewoon een stukje elektriciteitsdraad genomen heb en de pad heb overbrugt en dat gaf geen directe reactie op de mpc en een tijdje later begon hij te flippen en resette .
Daarom vroeg ik het hier .
Misschien geeft die mpc-pad nooit het volledige voltage door en moet ik er dus een weerstand tussen plaatsen ?
Welke weerstand gebruik ik dan ?
atmega2560: ahzo , thanks
NokDoc
DEADBEEF
Hi,
Jouw pads zijn echt die van de foto's?
De buttons wel, maar ik zelf ken alleen de akai 'Sensitronix, lcc', een
los metalen plaat met daarop 16 elementen, van de Akai MDP controllers.
Die van de foto zouden gewoon kortsluitbaar moeten zijn?
Je doet het immers ook als je de pad volledig aandrukt, dan gaat de weerstand naar 0 ohm tussen de aansluitpinnen.
NokDoc
Hey,
Ja mijn pads zijn net die van op de foto's .
Ik zal es zo een sanwa button bestellen om nog eens een testje te doen .
Toen mijn mpc begon te flippen dacht ik , ik vraag het beter es aan iemand met meer verstand van elektronica voor ik de boel om zeep help 
Bedankt nokdoc