ik had nog twee van die IC's liggen en had er ook dit schema al mee gemaakt:
http://circuits.datasheetdir.com/164/SSM2166-circuits.jpg
en ik was vandaag even in mijn hokje en kwam het printje er mee weer tegen.
volgens zeggen een prima werkend IC/schema.
maar natuuuurlijk gaat dat bij mij niet op en heb het destijds in de hoek gegooid,
je begrijpt het wel!
kwam het weer tegen en dacht laat ik nog eens...........
en ja er kwam als ik mij goed herinner toen al wel geluid uit en nu ook weer,MAAR!
waarschijnlijk omdat ik ook altijd dwars tegen de draad ingaat gaat dat ook zo bij mijn brouwsel.
het rare is in plaats dat de compressor gaat dempen op het moment dat het harder gaat,
doet de compressor er nog een schepje boven op!
dus ietsjes te hard dan zegt hij gas bij en veel te hard!
nu moet ik nog even kijken want er is een trimpotmetertje die vind ik verdacht.
(R7 vertrouw ik niet en R3 wil ik ook nog even nazien.
maar tis een beetje raar, in plaats zachter gaat ie harder.

beste mensen tot zo ver eventjes,
vriendelijke groetjes van hier!
Rob.

Er hoeft in zo'n schakeling maar één draadje los of verkeerd te zitten om hele vreemde resultaten te krijgen... ;)
(ik gebruikte meestal de NE570/572/575/578 compandors)

Een fout ligt hier imo niet zo voor de hand, deze chip is niet zo flexibel.

TS zal denk ik in het gebied van de de noise gate werken, dat regime werkt andersom, dus als een expander die zorgt dat achtergrondgeluiden verder verzwakt worden.

Als er de beschikking is over een audiovoltmeter kan men proberen wat aan in- en uitgang te meten, anders experimenteel het signaalniveau verhogen (binnen het beschaafde .. :)

Hallo Arco en Aart,
ik denk dat ik het trimpotmetertje van 1M er maar uit haal want ik twijfel er aan.
ik had hem op de PC luidspiekerboxjes aangesloten en zo getest tijdens in microfoon praten word het harder met een ietsjes ruis.
eerlijk gezecht hoopte ik dat iemand zou weten waar ik precies moest zijn/kijken,
of misschien is het ICtje wel stuk al? (dat zou jammer zijn!)
ik kijk er nog heel eventjes naar.

in ieder geval bedankt voor jullie moeite!
VrGr Rob.