Nadat ik terug kwam van mijn vakantie heeft mijn 2.5 jaar oude Onkyo TX-NR414 receiver problemen met starten. Een paar keer duurde het minuten voordat hij vanuit standby naar normal mode opstart.

Nu start hij helemaal niet, er brand ook geen enkele led
Ik heb hem vanavond even geopend en kort gekeken naar de zekering maar dat is in orde.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Bedankt,

Gerad

Elco's in de voeding ? Je kunt eens kijken wat hij doet als je mbv een fone de elco's verwarmt.

Brand er ook geen led bij "standby" (de rode/groene ring)?

waarschijnlijk het HDMI/ processor board overleden.

hier zit alle slimmigheid en besturing van de reciever.

is een veel voorkomend probleem en wordt als het goed is gedekt door extra garantie kijk even op de site.

@Chefke, waar jij het over hebt is een probleem, maar dan moet die rode/groene ring bij de start knop nog wel aan gaan.

Het specifieke issue is dat bij het HDMI board de prrocessor chip gereballed moet worden, maar zoals gezegd dan moet de rode/groene ring bij de standby nog steeds zichtbaar zijn. Ook zou de versterker gewoon aan moeten gaan.
Het uit zich in het feit dat de netwerk interface niet beschikbaar is en ook de speakers geen geluid meer geven (relais hoor je ook niet klikken).
In dat geval heb je tot eind augustus dekking door onkyo.

Heb zelf recent een 414 terug gestuurd en daar is het HDMI board vervangen, op het net staan velerlij DIY om met een hallogeen lamp een soort reflow te doen van de chip, dit verhelpt het probleem tijdelijk. Maar zoals gezegd is dat een ander probleem dan de TS hier beschrijft.

Die rode ring is een "separaat circuit" (heb de schema's van de 414 niet).

Hier staat het service manual.
http://elektrotanya.com/onkyo_tx-nr414.pdf/download.html
En inderdaad waarschijnlijk elco probleempje.

Hm, stom dat ik die nooit gevonden heb...
Maar goed contorleer op pag 14 - POWER SUPPLY PC BOARD