Hallo,

Ik heb me vorige week de velleman k700 tracer injector aangeschaft.
Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben.

Ik zou deze in een behuizing willen stoppen maar zoek nog naar info hoe ik dit het best aanpak kwa aansluitingen en zo.

Ik vermoed dat ik de in en uitgangen best uitvoer met bnc connectoren, mss ook op rca (parallel met de andere). De gnd uitvoeren met banaanstekker?

Ik moet nog eens bekijken met welke ontkoppelcondensator de schakeling is uitgevoerd, mogelijks een zwaardere in serie zetten?

Eventueel andere tips, ook betreffende het gebruik zijn welkom.

beide systemen adapters naar heel veel andere connIk ken die van Velleman niet maar heb vroeger wel zo iets gemaakt en gebruikt. Tegenwoordig doe ik het met een losse functie generator en een scoop.
http://golbornevintageradio.co.uk/forum/showthread.php?tid=1504
Dit is een mooie beschrijving van de K7000 en hij heeft hem heel mooi ingebouwd.

Ik had destijds voor een 6,5mm gitaarplug genomen voor het audiodeel en een RCA voor RF (omdat ik die toevallig had, maar ik was 16/17 ofzo en internet was er in de jaren nog niet)

De connectors zijn afhankelijk van jou wensen en wat voor "meet-accessoires" je al hebt. Ik gebruik bv vaak bnc of GR connectors om het universeel te houden. Ik heb voor beide systemen adapters naar heel veel andere connectors en nog belangrijker, verzwakkers, splitters, terminators, mixers, fixtures, airline, detectors etc.

Dus als ik er bnc opzet kan ik dmv een adapter de boel snel aanpassen. Is er geen ruimte of een andere reden voor een afwijkende connector dan kies ik iets waarvoor ik wel een adapter naar bnc/GR574 of GR900 heb.

Als je nog niet veel hebt en wel verwacht dat dat verandert, is het zinvol daar even over na te denken. Anders zit je op een bepaald moment met accessoires die je niet op alle instrumenten kunt combineren .

Ik zou bnc gebruiken, dan kan je bv ook scoopprobes gebruiken maar ik zet er ook wel eens banaanpluggen bij. Zet die dan op de standaard afstand. Dan kan je er ook een banaan naar bnc adapter inzetten.