Heb nog even nagemeten volgens logistiek van "testman". Heb de multimeter op ohm gezet ipv op scan.
Gemeten waarbij meetpunt 1 ligt naast het "bolletje" op de tny en dan volgt t/m 4 aan dezelfde kant. Meetpunt 5 ligt aan de andere kant en staat apart (en ligt tegenover 4).
Waarden:
5-> 1 = 20,3 ohm
5-> 2 = 7,5 ohm
5-> 3 = 7,5 ohm
5-> 4 = schommelde eerst enorm en gaf toen 7,5 M ohm aan en daarna alleen maar 0L
Wellicht kunt u uit de laatste meting iets concluderen....
Kunt u uitleggen hoe u aan die 39 ohm komt bij de uitleg die u geeft? Ik snap niet wat u bedoelt met:
"dat ic neemt normaal bij defect gaan een weerstand mee. een dikke weerstand als die 39 ohm die eronder zit.."
Ik zie dat de waardes buitensporig laag zijn en het IC zeer waarschijnlijk defect is. Op foto 7507 staat er een witte grote weerstand met een kleurcode oranje, wit, zwart goud, wat meet deze Ohms???? Als die oneindig of geen 39 Ohm meet is IC 100% defect. Indien het wel 39 Ohm ongeveer is, moet je kunnen aannemen dat IC nog wel heel is.
Heb die "dikke" gemeten en geeft 8,53 MΩ aan. Dus geen 39 ohm....
U heeft al bij een ander forum geconstateerd (bij een ander apparaat) dat er een fout zat in de printplaat. De weerstand die erbij zit was te laag waardoor de voeding te grote klappen krijgt. U raadde toen aan de weerstand te vervangen voor een zwaardere. Weet niet of het verhaal helemaal klopt, maar dit kan ik me er ongeveer van herinneren. Zou dat hier ook een optie zijn?
Neem aan dat ik nu een nieuwe tny moet gaan bestellen. Als u nog een toevoeging heeft, of wellicht een ander type tny dat verneem ik dat graag. Kan ik die ook bestellen. Welke site raad u aan om het artikel te gaan bestellen?? Conrad?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
in andere apparaten wordt vaak een hogere waarde weerstand toegepast. in de probleem drogers van zanussi gaat de 47 ohm weerstand naar 100 ohm toe. hier zou ik ook denken dat de 39 ohm naar een 68 ohm gaat, maar wacht smd z'n antwoord maar af. die heeft er vaker gereviseerd..
ook bij deze dus een defect IC, geen wonder. Maar mijn advies is ook bij deze weerstand die defect is te verhogen naar 100 Ohm/3W. Het is alleen een hulpvoeding voor processor/communicatie en relais, dus weinig vermogen...
Kan iemand me helpen met het vinden van de de juiste weerstand en IC? Heb bij Conrad zitten zoeken naar de 2 producten, maar kan er geen wijs uit. Voor mij is dit allemaal abacadabra.... 
Op de IC staat (zie ook foto bij vorige reactie`s):
0948
TNY267GN
61518E
Als ik hier naar zoek, komt er niets tevoorschijn wat er maar op lijkt...
Heb wel een weerstand gevonden bij Conrad, maar is een draadweerstand (100 Ohm/3W). Wel de juiste grootte zoals u heeft vermeld, maar ziet er anders uit dan weerstand op de print...
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Kopen bij een "echte" verdeler zoals mouser, die heeft de TNY267GN gewoon, Mouser-onderdeelnr. 869-TNY267GN.
Mouser-onderdeelnr. 66-GS31001000JLF , Weerstanden met metaallaag - doorvoergat 3WATT 100OHM 5%
Gevonden! 
Kosten van de 2 producten € 2,50. Verzendkosten € 20,-- Waarom moet dat zoveel zijn, het weegt niets? Normaal is € 6,95 aan verzendkosten. Het is niet zo dat ik het niet kan betalen, maar geld over de balk gooien is niet zo mijn ding. Maar als dit de enige optie is??
Na wat aandachtiger zoekwerk, deze gevonden op de site van Distrelec, ook een metaalfilm weerstand:
Weerstand 91 Ohm 3 W ± 5 %, PR03000209109JAC00, Vishay (100 Ohm hadden ze niet, 91 zit aardig in de buurt...)
En dezelfde TNY...
witching regulator SMD-8B (7-PIN), TNY267GN, Power Integrations.
Besteld, incl verzenden € 9
Oja, nu nog het belangrijkste... Het eruit halen en nieuwe producten op de print zetten.
Heb een soldeerpistool en tin.. en dan heb je het wel gehad. Is het uberhaupt mogelijk om daaraan te beginnen zonde enige ervaring???
Zo ja, hoe pak je dat aan? Heb wel Y-tube filmpjes bekeken en dan zuigen ze de vloeibare tin op. Kan het ook zonder dat zuigertje of moet ik die aanschaffen.
Of heb je ergens een winkel waar je dat kan laten doen??? Eigenlijk vind ik het wel zo leuk om het zelf voor elkaar te krijgen als leek zijnde. Wie heeft er goede tips zodat ik niet bv. de hele print laat smelten... 
Op 30 november 2015 15:38:19 schreef renekant:
Woonplaats is Vlaardingen. Zou geweldig zijn!
probeer het eens bij Van de Bent op de Westhavenplaats. hij heeft de gekste dingen., en als die winkel dicht is zit hij in schiedam op de Hoogstraat.
( en doe Johan de groeten van me)..
opsturen kan naar een goede co er, soldeert het er wel in. Anders zelf proberen door pootje stuk voor stuk door te snijden/ knippen en dan pootje voor pootje los te solderen. Had het voor je gehad voor 8,50 met verzending
[Bericht gewijzigd door smd op (12%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
als je het zelf gaat doen, zou ik wel investeren in een gewone soldeerbout. zo'n onderdelen crematorium als een soldeerpistool is net als met de kettingzaag de hortensia's gaan snoeien..
een 25W boutje is prima voor dit werk, zou eigenlijk ook met rohs tin moeten gebeuren..
[Bericht gewijzigd door testman op (20%)]
Wil ook wel naar een co'er toe rijden als dat mogelijk is, zeg binnen een straal van ca. 50 km. Als dat niet lukt, ga ik wel een soldeerboutje kopen met de aanbevolen tin en zelf aan de slag.
Eerst even afwachten of ik een aanbod krijg...
Moest even doorklikken.... en aangepast 
Spullen zijn binnen. Moet nog even een soldeerapp. op de kop tikken en dan ergens deze week moet het gebeuren.
Als tie het weer doet (of niet...) laat ik het direct weten. Fingers crossed
Wees voorzichtig met de printsporen, ze liggen er zo af want zijn erg dun en slecht gehecht.niet te heet stoken dus!!!
Slecht nieuws..
Na vervangen weerstand en TNY apparaat nog steeds dood. Weerstand vervangen ging redelijk goed, het andere "dingetje" ging m.i. een stuk lastiger.. Heb de pootjes doorgeknipt en toen de restanten los gesoldeerd. Daarna de nieuwe erop. Solderen ging veel lastiger dan weerstand en wellicht ben ik te lang aan het prutsen geweest... Had ook bij nader inzien de nieuwe moeten doormeten zodat ik nu zou weten of de vervangen TNY het nog wel doet. Heb 'm misschien te warm gestookt.
Ga voor de zekerheid een nieuwe bestellen en dan vraag ik ad12345 de nieuwe erin te solderen.