Photoplay 2000 geen geluid en touchscreen

Had opstart problemen met de bios batterij en kreeg melding "system halted"
Heb via scherm de primary master op lba mode gezet en de 3v knoopcel vervangen
Nu heb ik beeld (ik zie de spellen)maar het geluid en Touch screen reageert niet
Al ik echter op het Touch screen druk zie ik het rode lampje aan de zijkant wel knipperen dus lijkt wel te reageren

Weet iemand hoe ik deze photoplay weer aan de gang krijg???

klinkt als een software gerelateerd probleem, drivers voornamelijk..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
pa3gws

Golden Member

Het touchscreen zal wel opnieuw gekalibreerd moeten worden.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Dit is bios gerelateerd. Deze is afhankelijk van het moederboard. Heb helaas geen toegang meer tot de gegevens. De seriele poorten en geluidskaart moeten ingesteld worden.

Touchscreeninstellingen worden onthouden op de harddisk onthouden.

Waarom weggooien als het betaalbaar te repareren is!

Beste Spongebob36,

Heb je dit uiteindelijk weer aan de praat gekregen?
Ik heb net hetzelfde probleem (geen touch, geen geluid) nu.

Groeten,

Jan

het zal een kwestie van de juiste bios instellingen zijn. het touchscreen zal uit een rs232 poort worden aangestuurd welke nu de verkeerde poort instellingen heeft door de lege bios batterij. als die poort juist staat ingesteld werkt de bediening weer. geluid kan ook daar zitten, bij onboard devices staat deze op off, OF er zit een losse geluidskaart in welke pas wordt gekozen als de ingebouwde geluidskaart uitgezet is in de bios..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

hallo,

bedankt voor je antwoord. ik had reeds de BIOS settings eens ingesteld zoals ik ze gevonden had in een andere post (https://www.circuitsonline.net/forum/view/1097740), maar jammer genoeg blijkt dit niet te werken.
als ik de photoplay software afsluit (dmv de spatiebalk) en dan het test programma start, waarbij de photoplay software start en dan automatisch spelletjes speelt, hoor ik wel geluid.

welke instellingen heb jij op je photoplay?
ik veronderstel dat het vooral de instellingen zijn met betrekking op de COM poorten?

Onboard Serial 1 Com1/3F8
Onboard Serial 2 Com2/2F8

Jan

in de bios van de pc kun je de adressen van de com poort veranderen, de standaard instelling werkt wrs niet, je probeert ze gewoon 1 voor 1. ik heb zelf geen photoplay, maar het ding draait gewoon op oude computer hardware.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

hallo,

ik heb nu gemerkt (op een foto op het forum) dat er jumpers op de touchscreen kaart staan om de instellingen te bepalen, ik zal deze avond eens zien hoe deze bij mij staan :)

Jan

als er een aparte insteek kaart voor het touchscreen inzit, bepaalt de bios die poort instellingen niet. echter heeft het leegraken van de batterij wel iets vandien met het touchscreen. de interne poort moet miss uitgezet worden, of er mogen geen 2 poorten zijn, het OS pakt dan de interne poort als 1e, terwijl die niks doet..

waar rook was, werkt nu iets niet meer