Thevel
Golden Member
In "mijn profiel" zie ik nog steeds ICQ nummer/ MSN adres staan.
ICQ bestaat misschien nog wel(?) maar MSN bestaat al een tijd niet meer.
Wordt het niet eens tijd om dat eruit te halen?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Thevel
Golden Member
Op 20 november 2015 00:47:02 schreef bprosman:
MSN is skype geworden
Dat het Skype geworden is wist ik wel, maar MSN is inmiddels al bijna 1½ jaar uit de lucht.
Maar ik vind het gewoon een beetje slordig dat er nog steeds MSN staat, netjes aanpassen naar Skype zal toch niet zo moeilijk zijn?
En ICQ bestaat nog gewoon, ik zal er weer es op inloggen.
Dat vermoeden had ik al, daarom had ik er ook een vraagteken bij gezet.
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
MSN is niet Skype geworden. Skype is gekocht door Microsoft en daarna hebben ze de logins samengevoegd. Maar Skype is een volledig onafhankelijke ontwikkeling geweest voor de overname en bestond jaren naast MSN.
Jeroen
Moderator
Op 20 november 2015 17:15:58 schreef Thevel:
Maar ik vind het gewoon een beetje slordig dat er nog steeds MSN staat, netjes aanpassen naar Skype zal toch niet zo moeilijk zijn?
Het is een combinatie van andere prioriteiten plus wat er dan zou moeten.
Want vroeger had je inderdaad MSN en ICQ, maar nu Skype, Telegram, Whatsapp, Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, etc. Ik ga eens kijken welke van die ik in ga bouwen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
De eerste twee zijn simpel. MSN hernoem je in Skype en ICQ laat je gewoon staan voor de halve man en een paardekop die dat nog gebruikt. Als ik mn accountgegevens heb gevonden misschien ook wel weer.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
roadrunner84
Meep! Meep!
Met de honderdeneen systemen kan het wellicht gewoon een freeform veld worden om je @username #tag en ~handle in te zetten. Signal heeft i.t.t. WhatsApp ook user names, wie weet wil iemand z'n YoupToep/Instagrap/Snaapschat/TikTak/Read-it/Breier/Sezjun handles delen 
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Skype werkt ook niet meer voor consumenten, ook die heeft afgedaan. Het is nu Microsoft Teams in de plaats.
Op donderdag 18 juni 2026 16:34:29 schreef roadrunner84:
Met de honderdeneen systemen kan het wellicht gewoon een freeform veld worden om je @username #tag en ~handle in te zetten. Signal heeft i.t.t. WhatsApp ook user names, wie weet wil iemand z'n YoupToep/Instagrap/Snaapschat/TikTak/Read-it/Breier/Sezjun handles delen
Zoiets wou ik ook melden. "Homepage" kan gewoon "url" worden. Je kan ook nog een stapje verder gaan (weinig ontwikkelwerk, snel resultaat) en al die ouderwetse velden gewoon schrappen. Iemand die erg trots is op zijn social of website kan dat wel in zijn signature kwijt.
Geboortedatum zou ik ook ook schrappen. Eventueel een jaartal ervan maken, maar in het kader van de gevoeligheid gewoon schrappen. Het is wel niet verplicht, maar de leek zal maar braaf invullen en dat is dan ook weer precies de persoon die vervolgens in een oplichtingstruuk trapt.
Een boefje kan het gewoon opzoeken en zo bijvoorbeeld een helpdesk wijsmaken dat hij echt de klant is die een nieuwe mobiele telefoon wil op het nieuwe adres.
maartenbakker
Golden Member
Velden zijn niet verplicht, het lijkt me eerder aan de deelnemer om zaken wat vager te vermelden waar hij dat nodig acht (regio ipv stad, jaar ipv geboortedatum, etc).
Ik denk wel dat het misschien handiger is om voor social media een paar generieke velden te maken, zodat zelf de naam van het sociale medium en je adres kunt invoeren.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (34%)]