Ik heb proton basic Ide ,op windows 98 werkt het prima , compileren met dongle geen probleem. Wil nu al een jaar proberen dit programma te installeren op Xp .
Ik heb al van alles geprobeerd ,zelfs een forum geopend met heel vele reacties . Veel hulpen raad gekregen
Nu heb ik terug wat tijd en wil het eens opnieuw proberen .
Mijn vraag is ,na het installeren van de software ,wil ik de driver voor Winxp van de site installeren en ik steek de dongle er in . Lampje in dongle brand al niet wat niet ok is .

Kan er mij nu iemand punt voor punt zeggen hoe ik de dongle moet installeren . Ik heb de correcte drijver . Nu insteken van dongle USB ,zegt de pc ,nieuwe hardware gedetecteerd , zoeken , en dan nieuwe hardware niet gevonden .

Moet ik misschien naar systeembeheerder gaan en dan de software opzoeken ( USB is waarschijnlijk met een geel driehoekje .

Mag ik de dongle in gewoon welke USB poort steken zonder te beschadiging . In win98 stond uitdrukkelijk dongle inpluggen na installatie software op gevaar van beschadiging .

Wie kan mij eens de installatie procedure duidelijk omschrijven .voor Wxp .zoals hij het gedaan heeft
Ik val in herhaling dat weet ik , maar duidelijkheid is er nooit gekomen.
Mijn excuus als ik hier nog eens ben . Dank.

normale procedure is: driver installeren, apparaat insteken, windows vind zelf de driver.

alternatief kan je het apparaat insteken en dan naar apparaatbeheer, dubbelklik op apparaat (vaak die met uitroepteken ja) en dan klikken op driver bijwerken/installeren. dan ga je met de hand het .inf bestand opzoeken en selecteer je dat.

wat gaat er nu mis? als het gelukt was had het uiteindelijk wel gewerkt. dus ergens krijg je een foutmelding.

of je hebt niet de juiste driver, of je hebt hem niet juist geinstalleerd.

ter referentie: http://www.circuitsonline.net/forum/view/122640/

p.s. mag ik vragen waarom je pas vorig jaar naar XP ben overgestapt? toen waren Vista, 7, 8 en 8.1 al uit..

[Bericht gewijzigd door Progger op (15%)]

Waarom ik nog met xp werk , gewoon is toch in mijn labo . En het is een legale versie . Bank verrichtngen doe ik met een pc met Win 7 .(laptop) of op IPad .
Ga morgen nog eens de procedure doet die jij aangeeft punctueel uitvoeren . Maar ik ben steeds bang de dongle beschadigen , want het pakket heeft toch een 180 € gekost . In elk geval bedankt .

Wanneer je Proton IDE installeer, wordt er een map driver aangemaakt. In deze map staan de juiste drivers voor de dongle.

Windows X64: C:\Program Files (x86)\ProtonIDE\USB Key Drivers of
Windows X86: C:\Program Files\ProtonIDE\USB Key Drivers

Heb je al op de site van Crownhill gezocht?