Eduard2
Golden Member
Beste forumleden,
Omdat ik meestal het type 12F1840 gebruik kon dat met de PidKit2 niet direct vanuit MPLAB X nar de pic gedownload worden. Ik gebruikte de omweg langs HEX file en losse PicKit2 software. Met de kit2 kon ik aangeven of VDD extern of via de kit werd afgenomen.
De PicKit3 is voor mij helemaal nieuw. Ik verbond een circuit dat probleemloos met de interne voeding van de kit2 kon worden geprogrammeerd aan de PicKit3. (aansturing vanuit MPLAX) Volgende foutboodschap: "Target device was not found (could not detect target voltage VDD). You must connect to a target device to use PICkit 3."
Wellicht moet ik ergens aangeven dat deze schakeling vanuit kit wordt gevoed. Bij de kit3 en MPLABX heb ik nog niet ontdekt hoe dat moet.
Wie kan me op weg zetten?
Vriendelijke groeten,
Eduard
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Pickit2 doet dit automatisch. Bij Pickit3 moet je ergens een vinkje aanzetten bij de opties, anders staat de voeding uit...
Eduard2
Golden Member
Bedankt Arco,
Ik vermoedde al zoiets. Heb je soms een idee waar dat vakje staat waarin de interne voeding moet worden aangevinkt. Ik heb al een paar uur MPLABX schermen rond gedwaald.
Vriendelijke groeten,
Eduard
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Eduard2
Golden Member
dag Arco,
Vergeet mijn tweede vraag. Uw tip zette me op weg. Via meer doelgericht zoeken vond ik het bewuste vakje dat moest worden aangevinkt voor voeding uit de PicKit3.
Vermits mijn vraag helemaal werd beantwoord mag deze draad worden gesloten.
Vriendelijke groeten,
Eduard