hallo
mijn hp printer model cm749a geeft melding 1 of meerdere cartrits beschadigd c y
y = geel vernieuwd geeft zelfde melding met alleen c
c = blauw vervangen door gebruikte geeft melding gebruikte
cartrits gebruikt na installeren geeft weer 1e klacht
weet iemand hoe ik de printer moet resetten?
ik denk dat klacht in geheugen blijft, stekker al uit stopcontact gehad.

Probeer de cartridge met wat normaal plakband 'vast' te zetten. Ik bedoel dat hij dan niet meet wiebelt in de cradle. Dat helpt bij mijn HP OfficeJet. Ik doe wat plakband over de bovenkant van alle cartridges zodat ze aan elkaar zitten en niet meer wiebelen.

[Bericht gewijzigd door flash2b op (26%)]

De meeste cartridges hebben een EEPROM geheugentje dat niet gereset kan worden zonder diepgaande kennis van hoe dat werkt, en misschien zelfs dan nog niet (ding kan alleen "aftellen").

Printerfabrikanten concurreren elkaar dood met goedkope printers, maar zorgen dat de inkt zo snel mogelijk op is, zodat ze toch geld kunnen verdienen.

Ik heb al bijna tien jaar geen printer meer staan thuis (niet echt nodig, en de laatste 3-4 stuks hadden elke keer weer problemen met de inkt)

Misschien een beetje offtoptic, maar hier in de hut staat een printer die als ik de gebruiksaanwijzing lees kan resetten (de cartidge dan).
Heb dan wel geen garantie meer. Ach, wat zou het. Ding is al zes jaar oud.
Owja, het is een samsung ML-3051ND. de toner die er nu inzit was oorspronkelijk bedoelt voor een copieermachine die 20+ jaar geladen al aan de kant is gezet :-)

Noem behalve het typenummer ook even de commerciële naam (Deskslet zus-of-zo). Vaak kun je op die naam wel instructies of youtube video's vinden met diverse procedures en fixes.

Verder hier hetzelfde probleem als Fuzzbass al noemt. Ik heb dat opgelost door uitsluitend laserprinters te gebruiken. Met Samsung heb ik inderdaad ook goede ervaringen, maar HP doet het eveneens prima al moet je er rekening mee houden dat je het het hele leven van de printer met de meegeleverde drivers zult moeten doen, want nieuwe komen er meestal niet voor uit tenzij MS zich er zelf tegenaanbemoeit in geval van een nieuw OS. Vaak is Samsung daar net iets flexibeler mee, zo niet met nieuwe drivers dan met de oorspronkelijke ondersteuning.

inkjet is een rampenprinter, duur in inkt maar goedkoop in aanschaf. bij levering zitten er ook nog eens cartridges in die maar 1/3 van de inhoud van de losse cartridges zijn.

alles wat ik heb gehad aan inkjet was uit de kliko gevist spul, ging er 1 stuk dan kwam de volgende ( had er 2 op reserve ) uiteindelijk ging men over op goedkope zw/w laserprinters, dus lag er niks meer in de kliko.

toen heb ik een 2e hands hp kleurenlaser gekocht, extra toner heb ik uit een andere printer gehaald van hp die gaar was, die gooi ik erbij als de toner weer verder opraakt. je kunt het beste wegen wat een volle en een lege cartridge weegt, dan weet je wat er nog inzit.. zolang je de goede toner maar gebruikt , want er zijn best wat soorten.

er zat al een tijdje een gekleurde streep in de printjes. toch even nagezien wat dat was, het bleek dat de afvaltoner ruimte in de cartridge zelf vol zat en dit kwam er weer uit met printen. dat dus even eruit gezogen en weer goed. bij elke print komt er over de hele rol toner te staan, waar de laser op de rol schijnt blijft deze plakken en zet dan over op het papier, dus je gooit meer toner weg als dat je op papier hebt staan. pas bij een groot formaat laser dat bakje leeggeschud, 2x 400 gram toner was erin gedaan sinds de laatste lediging, maar de helft van die vulling zat in dat afvalbakje.

IK heb meer dan 13 jaar geleden een zgn defecte laserprinter mogen meenemen bij een klant(eerlijk gevraagd)en die doet het nu bij mij thuis nog steeds.
en met Linux heb je geen last dat Microschoft geen ondersteuning meer geeft... >:)
Het is trouwens een HP laserjet 5000

beste maarten het is een hp officejet pro 8600
ik ga eens op internet kijken.