tektronix 2213 oscilliscoop position probleem

hallo,
ik ben jeffrey, een 19 jarige student aan het ROC van Twente in hengelo.
doe de opleiding elektrotechniek vakrichting electronica.
zit in het 4de leerjaar.

nu had ik al lange tijd het plan een oscilloscoop aan te schaffen.
wou voor een analoge gaan, kan altijd nog naar digitaal.
na wat rond te hebben gezocht een tekronix 2213 kunnen kopen voor 25 euro.
geen ingebrand beeld, verf van de bovenkant van de behuizing was in slechte staat. maar als hij goed werkt, geen probleem.

deed het in eerste instantie goed. maar moet nu de position knop volledig naar rechts draaien om maar iets te zien... draai ik hem naar links verdwijnt het beeld te ver naar links.
wat kan hier het probleem van zijn?
google kon mij niet genoeg vertellen, en wil graag wat basis informatie over waar te beginnen met foutzoeken.

of als iemand ook eens dit probleem heeft gehad, en de oplossing weet van deze offset...

hierbij foto's van het probleem:
http://i1073.photobucket.com/albums/w400/Jeffrey_Kruize/DSC_0355_zpssj…

http://i1073.photobucket.com/albums/w400/Jeffrey_Kruize/DSC_0356_zpsrt…

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 26 januari 2016 19:01:04 (9%)

is dit op kanaal A en op kanaal B? zo ja denk aan de afbuiging welke niet goed is. kan ook zo simpel zijn als een losliggende spoel om de buis..

een keer alle knoppen bewegen haalt er ook vaker rare storingen uit, ding is al dik 25 jaar oud..

zet de CAL knop op kanaal A ook goed..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

dit probleem doet zich voor op beide kanalen.
knoppen draaien en schakelaars bewegen maakt het signaal niet anders.

die cal knop was ik vergeten om goed te zetten met de foto...

flash2b

Special Member

Staat de rode CAL knop van je tijd basis niet uitgetrokken ?

Hallo jeffreykruize,

Een kant doof :( je kunt al een onderzoek doen zonder de scope open te maken.