Ik ben op zoek naar een otolift (traplift) servicebox of het schema ervan. Iemand enig idee hoe ik hieraan kan komen?
Alvast bedankt,
Peter
Beste,
misschien niet relevant hier, maar aangezien je het over een Otolift hebt, weet je misschien hoe je de hellingshoek aanpast.
Ik heb nl een tweedehands Otolift Type 87 aangeschaft maar de helling van mijn trap is iets groter waardoor de stoel niet horizontaal staat.
Op het web vind ik enkel regelingen ivm elektronica, vlgs mij is het mechanisch te regelen.
Gr Rik
https://manualzz.com/doc/12661386/otolift_two_stairlift_troubleshootin…
dit de manual waar ook de foto's in staan, misschien worden jullie iets wijzer.
Op 8 december 2018 11:18:42 schreef RikG:..vlgs mij is het mechanisch te regelen.
Gr Rik
Volgens mij word die helling wel geprogrammeerd, voor het hele traject. De helling veranderd namelijk in bochten. Voor iedere trap moet er dus een profiel worden gemaakt.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ik denk dat men er een programmer aanhangt, idd wordt elke bocht en hoek ingeprogrammeerd, dat is niet met potmeters of schakelaars in te stellen. immers kan zo'n ding vele bochten bevatten..
miss is het wel mogelijk om het nul/referentiepunt aan te passen waardoor de stoel horizontaal staat. hangt ook van het traject af of die referentie aanpassen kan..
MGP
LDmicro user.
Ik heb dat eens zien doen maar niet met de genoemde lift.
Ze laten die lift 2x heel traag op en neer gaan via zo'n bedieningsbox.
De stand van de stoel wordt volledig automatisch ingesteld, ik denk dat dit gebeurd met een elektronische waterpas(sen) in de stoel.
De persoon die de box bediend kijkt enkel maar of alles soepel loopt.
Verplaatsen en ijken van de stoel moet volgens mij door de firma gebeuren.
testman
2.3
Rotation monitor unit
This switch is triggered
by a moving part, which is mounted on the
overspeed governor mechanism, which drives over the rail.
This contact is checked for an alternating value while moving
Rotation monitor unit (rmu) is connected to X9a. (rmu)
Ik zou even naar dat stukje kijken het lijkt erop dat die een baan volgt.
Edit:
Hoewel ik twijfel, het kan ook een bewegingsdetectie zijn, of de lift wel rijd.
Het kan ook mechanisch zijn! Niet iedere trap is immers voorzien van bochten, wellicht is dit een model zonder bochtaanpassing.
[Bericht gewijzigd door maus0611 op (23%)]
testman
een model met bochtaanpassing is duurder, er zit dan ook een motor op die de stoel kantelt met de trap mee, anders heb je die extra motor niet nodig..
Volgens mij wordt de hoek van de stoel van een otolift bepaald door de afstand tussen de twee buizen.
Correct, tezamen met de pootjes van de parallelle buizen en de stoel wordt er een paralellogram gevormd. Ik heb ook eens een gebruikte lift verhuisd en de hoek past zich (langs mechanische weg dus) automatisch aan.
HI, is anybody could find otolift servicebox schematic or wiring diagramm?
i need to teach a second-hand lift. please help
Op dinsdag 29 december 2015 06:09:13 schreef Pvdwerff:
Ik ben op zoek naar een otolift (traplift) servicebox of het schema ervan. Iemand enig idee hoe ik hieraan kan komen?Alvast bedankt,
Peter
HI Pvdwerff, could you find any clou about otolift servicebox?
thanks
Hunebedbouwer
De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Hunnebedbouwer, het is een topic uit 2015. De laatste poster zoekt schemas
[Bericht gewijzigd door fred101 op (15%)]