Goedeavond,
Ik heb al enige tijd een idee in mijn hoofd om een universele printplaat te maken voor een trapverlichting. Ik heb dit reeds al eerder ontwikkeld voor de arduino met een I2C 16channel pwm IC. Dit is best een dure oplossing omdat de print 22,50 en een arduino een 10tje is wat dus ongeveer 32 euro is voor enkel de besturing. Bovendien is het veel lastiger te programmeren.
In flowcode heb ik een werkend programma gemaakt wat mijn leds zal aansturen ( detectie1 > pwm faden > continu > detectie2 > pwm uit-faden ) dit voor beide richtingen. Ik wil er een interrupt timer inbouwen die de leds zal uitschakelen na dat er een X periode geen detectie2 meer is waargenomen. Mocht er een valse detectie zijn of is de 2de detectie niet gelukt gaan de leds alsnog uit.
Dit is het hoofd stappen schema wat voor elke status een apart programma aanspreekt. Ik heb dus variable aanwezig die mij vertellen wanneer de leds aan zijn of uit zijn. Deze variable kunnen mijn interrupt timer starten. Enkel weet ik niet hoe je deze programmeert omdat flowcode het programma stap voor stap afwerkt en niet continue blijft doorlezen.
Heeft iemand een idee hoe je dit in flowcode kunt oplossen?
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Dat zullen er alleszins niet zoveel zijn. Picbasic, C en assembler maken een grotere kans. Wil je goed geholpen worden zou ik even overstappen naar het flowcode forum. Daar zijn ook de makers actief.
- PIC is niet mijn µC. Ik gebruik normaal AVR. Maar toch het volgende. Zoals je het nu toont stopt het programma na 1 flow. Ontbreekt er een stuk?
- Alleszins dient er na een initialisatie van je componenten een eindeloze lus komen. Ik heb een heel oude flowcode en daar wordt dit 'loop' genoemd. Alles wat dan tussen het begin en einde van de loop zit wordt herhaaldelijk uitgevoerd. In bijlage een vb met de while.
-Arduino is volgens mij AVR. Waarom de overstap? Je kan de Arduino processor toch gewoon meenemen op een PCB.
- >20€ voor 1 PCB? Als je aan bepaalde voorwaarden voldoet kan het veel goedkoper. Een 10 X 10 2 layer incl opdruk en finish kost voor 10 stuks green geen 20€. Zoek eens op de website, er is een heel overzicht van pcb boeren met prijzen en kwaliteit.