copy's van schema's

hoi,
het is mij opgevallen dat op de site van ripkip (http://www.electriczone.tk/) een aantal dezelfde schema's staan als hier.
is dat gewoon overlegt of copieert hij dat zomaar want hier rust toch copyright?

Danny

p.s. (niet dat mij dat wat uitmaakt :))

Jeroen

Moderator

[Lieve moderators -> Site feedback]

Hij heeft dat niet overlegd, zou natuurlijk wel wat netter zijn, maar aangezien we hier ook niet overal een bron erbij hebben gezet maakt het niet zoveel uit.

ik denk dat CO ook schema's van andere site's of boeken ofzo gehaald heeft.

Hieper de piep!
Tedde

AKA ripkip

Aangezien het hier over mij gaat zal ik ook maar even reageren.
ik geeft toe dat het niet zo netjes is, dat ik het niet gevraagt heb aan CO. Daarnaast zal CO ook niet alles zelf "ontworpen" hebben; dit doet bijna niemand! Kijk eens rond op internet. Overal kom je dezelfde versterkertjes tegen, dezelfde looplichtjes, dezelfde noem maar op :). Dit omdat het hier telkens gaat om een schema dat werkt, daar is geen twijfel over mogelijk. Als alleen de mensen die deze schema's daadwerkelijk ontworpen hebben deze zoude plaatsen op hun site dan kan ik je garanderen dat het vinden van een schema naar jou smaak moeilijk wordt.
Ik bied hierbij mijn excuses aan CO online aan wegen het niet vagen van toestemming zoals zij graag willen....
Ik hoop dat er vele mensen na ons zullen komen die ook het idee hebben een electronica site op te richten met de welbekende en goedwerkende schema's.
groeten,
Tedde

HF blijft kriebelen !!