Ik heb 2 eindversterkers gebrigded maar nu speelt het rechterkanaal veel zachter af dan het linker kanaal . Er zit geen volume regeling op de eindversterker. Als ik op beide luidsprekers dezelfde geluidssterkte wil moet ik de balance knop van de voorversterker wel een kwart naar rechts draaien. Wat kan hier de oorzaak van zijn ?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Als je ze gebridged hebt, zitten de speakers toch tussen beide kanalen? Hoe weet je dan dat een kanaal zachter is?
Als je de line kabels naar de versterkers omwisselt van links naar rechts en omgekeerd, verhuist het probleem dan mee?
als je ze bridged zitten de speakers tussen beide kanalen van elke eindversterker , dat klopt maar daarom kan er wel verschil zitten tussen de ene en de andere.
Het zijn 2 kanaals versterkers van Classé, de DR15
Interlinks omwisselen geeft geen resultaat.
Het is goed denkbaar dat er op het ingangsboard nog ergens een paar trimmertjes zitten.
Ook kan het bij twee geheel verschillende serienummers zo zijn dat men intussen de gain wat aangepast heeft. In dat geval zou ik eens goed de diverse terugkoppelingen bekijken.
Ze zijn zo aan de foto's te zien erg trots op het printje op de bufferelco's - maar die routing lijkt me niet zo geweldig.. 
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi Ipotanaye,
Beetje vreemd...
Ze doen hun best de eindversterker zi lineair mogelijk te maken.
Cascode's toe te passen en vele eindtransistoren, allemaal goed!
En dan een enkele FET als fasedraaier waarvan de performanse afhanht van de offset potmeter van iedere eindtrap.
Als je de offset potmeter verdraaid verander je ook de belasting van de FET fase draaier, wat een prutsers!!!
Gegroet,
Blackdog
TonHek
The fastest way to succeed is to double your failure rate.
Op 26 maart 2016 02:53:47 schreef Ipotanaye:
..
..
Interlinks omwisselen geeft geen resultaat.
Interlinks... Juist ja, die kwam ik pas ook tegen in een ander heel mooi topic.
Misschien toch even aan dat 21 cent trimmertje draaien.
Wellicht anders genoemd: The High-end true sound discrete phase level adjuster.
TonHek
[edit] Shiptronic hieronder. Ik maak inderdaad uit het verhaal op dat de TS 2 x de DR-15 heeft. Iedere DR-15 staat in bridged mode, en bediend dus 1 kanaal. Nieuwprijs was iets kuch kuch van 3000,- p stuk. (als ik het goed op het www heb gelezen)
En servicedoc hier: http://bwgroupsupport.com/manuals/classe-service
Als het een 2 kanaals is , kan je er maar 1 mono blok van bridgen , ik begrijp dan niet wat je met links en rechts bedoeld?
(heb je 2 van deze versterkers?)
12V HiFi
meer over car audio: www.12vhifi.nl
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel
Golden Member
Op 26 maart 2016 13:15:44 schreef TonHek:
Interlinks... Juist ja, die kwam ik pas ook tegen in een ander heel mooi topic.
Haha inderdaad, Interlinks, klankmodules, vlakdraadzekeringen etc. 
Ik heb idd 2 DR15 aangesloten op de DR6 voorversterker.
Het gekke is nu dat ik de speakers omgewisseld heb vandaag.
En nu is alles goed. Geen verschil meer. Ik snap er helemaal niks van want normaal zou het niet uit mogen maken welke speaker ik op welke eindversterker aansluit. Heb volgens mij ook niets verkeerd gedaan.
Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat ik een externe geluidskaart van mijn pc wil aansluiten op de DR6 . Als ik dat doe krijg ik een brom wss door een aardlus. Mijn vraag is nu , zou dit verholpen kunnen worden als ik mijn rca kabels tussen de voor en eindversterkers vervang door "Balanced" kabels?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (32%)]
Op 26 maart 2016 21:18:02 schreef Ipotanaye:
...een externe geluidskaart van mijn pc wil aansluiten op de DR6 . ...rca kabels tussen de voor en eindversterkers vervang door "Balanced" kabels?
De storing zal ontstaan tussen je PC en de voorversterker.
Alles wat je erna doet zal niet helpen verwacht ik.
De beste oplossing zou een "DI" of scheidingstrafo per kanaal zijn tussen PC en DR6.