Best mensen
Ik ben nieuw en zoek een module of zelf bouw
En wat ik wil is dat ik met deze module
Iets kan schakel
Ik wil bij een hoog geluid bevoordeeld een led strip 10 sec wil laten
Branden en dan weer uit
En als dat geluid weer komt dan weer wie kan me helpen
Gr Rick
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
http://dqydj.net/build-your-own-real-time-frequency-analyzer-and-chris…
Met 8 uitgangen en frequenties, je kan uiteraard ook maar 1 uitgang gebruiken en niets met de overige 7 doen.
Simpele prefab microfoonding van Ebay werkt al.
Kost je <1 eur
http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Sound-Detection-Sensor-Mo…
Dan heb je gewoon een output bij een bepaald instelbaar signaalnivo.
Als je dat nog dus bv 10 sec wilt doen kun je er een simpele arduino achter hangen icm een relais. Een ESP8266 kan ook. Dan kun je 'm ook nog als IoT ding gebruiken en bv een push berichtje sturen als je zou willen.
Kost je 5 eur aan onderdelen ofzo in totaal.
Oké bedankt waar ik het voor ga gebruiken is voor me hobby
Karper het gaat er om dat als me soundbox af gaat dat er dan een licht aan gaat
En dan ok weer uit gaat na paar sec
Maar als ik muziek aan heb staan dat die niet aan gaat alleen op dat geluid
Van die pieper.
Ik zoek iets wat gewoon in Nederland te koop is
G rrick
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Maar als ik muziek aan heb staan dat die niet aan gaat alleen op dat geluid Van die pieper.
Precies, en daar heb je dus die Arduino met FFT voor nodig. Arduino en de rest van de spullen zijn te koop in NL. Iets kant en klaar wat werkt op jouw pieper zul je niet vinden.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Huh wat? Gewoon een omgekeerd notchfilterje. Paar weerstanjes, paar condensatoren. Of spoeltjes en condensatoren voor het mooie.
Op 27 maart 2016 21:16:23 schreef maartenbakker:
Huh wat? Gewoon een omgekeerd notchfilterje. Paar weerstanjes, paar condensatoren. Of spoeltjes en condensatoren voor het mooie.
Jij praat er wel heel makkelijk over hoe zit dat ?
Want zal wel top zijn gr Rick
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com