dynacord p1050

hallo mensen na een paar keer stroom uitval werkt de koeling niet meer van de p1050 en vliegt na 10 min in de beveiliging omdat hij te warm word natuurlijk wat kan er stuk zijn.

fan vast door vuil? anders even wachten op dj johnny hier op t forum, die kent dynacord beter..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

alles is schoon. ik ben bang dat de voeding stuk door die stroom uitval maar ik weet het niet zeker.

Op het logicaboard zit een blauw schakelaartje, vlak langs de 230volt softstart. Als je die contact laat maken, draaien de fans dan wel?

In principe kan een stroomstoring niet zorgen voor een defecte ventilator sturing.

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!

Oke super hij doet het weer top dankje maar hoe kan zoiets gebeuren zo iets moet ik dan weer weten.

Het zijn ook wel top versterkers ik wil ook geen ander merk dan de p of l cerie van dynacord

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 21 april 2016 20:26:38 (33%)

Begrijp ik nu dat je ventilator sturing het weer doet? Dus dat deze beginnen te draaien bij +/- 50 graden? Dan werkt het inderdaad weer.

Deze schakelaar is bedoeld om de fansturing te testen. Het is niet de bedoeling dat je hem continu dicht laat staan, anders warmt de eindtrap niet op.

En idd, het zijn en blijven top versterkers. Heb er zelf ook eentje, nieuwe gekocht in 1997, een van de laatste modellen. Heeft INMENS veel uren gedraaid, maar is niet kapot te krijgen. Als je de zwakke plekken kent van dit apparaat (stof, de BIAS potmeters en bij de eerste modellen de elco's) en hier wat aan doet gaan ze extreem lang mee!

[Bericht gewijzigd door DJohnny op zondag 10 april 2016 19:37:07 (37%)

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!

Het kwaaltje van deze serie dynacord en EV versterkers is het uitdrogen van de thermische pasta met name naar de sensor voor de fan regeling. vervangen door verse thermalcompound en je fans gaan weer op tijd draaien.

inderdaad top ampjes

Dit kwaaltje was aanwezig bij de MK1 versies, te herkennen aan het front zonder logo aan de rechterkant. Bij de MK2 versies werd hier een andere compound voor gebruikt. Bij de P1050 van de T.S. is dit niet het geval, anders zou de versterker ook niet in de protect gaan. Word namelijk allemaal getriggerd door een en dezelfde NTC (per kanaal).

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
RAAF12

Golden Member

Ik ben een beetje nieuwsgierig: waarom geef je geen garantie op de reparatie?

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op vrijdag 22 april 2016 01:53:47 (47%)

Haha, een bekende van mij heeft in een lollige (en vooral dronken) bui dit even uit zijn mouw geschud. Vond het wel grappig, vandaar. Het is niet gebaseerd op de werkelijkheid ;).

Inmiddels is de bedenker al geruime tijd niet meer onder ons, dus zie het als een soort van eerbetoon aan iemand die mij een kleine basis heeft gegeven in het audio wereldje.

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!