Heeft er iemand een idee wat voor componenten die twee witte blokjes zijn?
Alvast bedankt

is dit een versterker? het zouden zekering automaten kunnen zijn in de uitgangen, maar die heb ik afgezien van in philips midisetjes uit de 90's niet meer gezien. dat waren bimetalen die bij te hoog volume uitvielen om na afkoelen weer in te schakelen..

als dit zoiets is, meten ze in koude toestand dus bijna 0 ohm..

Bedankt testman. Zitten idd in een auto versterker. Ergens was ik ook al in die richting van beveiliging aan het denken.

Lijkt het Semtech logo...

Dat zijn inderdaad thermische beveiligingen met een bi metaaltje.
Deze worden (zover ik weet) niet meer gemaakt.
Zo te zien een 40 amp uitvoering.

wat heb je voor versterker, 2*800 watt?

Is een "Granite 180.6" 3 X 100W versterker. Eentje dat uit een verloren van hoek mijne kelder komt maar krijg hem niet aan het draaien.

Lijkt me een Soundstream versterker, dit zijn de thermische uitgangsbeveiligingen.
Wat doet ie niet / wel?
http://www.soundstream.com/manuals/AMP/granite%20amp/gr6012_8/gr6012_8…

[Bericht gewijzigd door 12V HiFi op (26%)]

Is idd een Soundstream. Heb hem onder het stof gehaald en even aangesloten. Voeding werkt en de rest ziet er in orde uit maar krijg niets aan de uitgang.

Als ie niet in protectie gaat en normaal stroom trekt (2A?) zijn vaak de switches tbv filters slecht, kan zeker als ie paar jaar niet gebruikt is geweest. De vertikale driverprintjes kunnen ook wel 's losse contacten hebben. Fijne versterkers en de moeite om te repareren.