Zeer geleerde heren.
Ik heb een Siemens PG 685 programmeerapparaat.
Op zich een prima ding, loodzwaar en antiek,
maar werkt prima, ik kan er plc,s mee programmeren.
Ik wil er ook Eproms modules mee kunnen programmeren,maar ik heb geen idee hoe dat werkt.
Het OS is trouwens CP/M,(of hoe dat heet) :+ ,Programmeren doe ik altijd met een laptop in Windows,en daar heb ik een aparte programmer bij.
Als iemand mij kan vertellen hoe dit werkt op deze PG,dan ben ik eeuwig dankbaar :).

Hoi Mel,
Ikzelf kan je niet helpen, maar vond wel de volgende link. Misschien kan je er iets mee :-)

https://support.industry.siemens.com/cs/products?search=pg685&mfn=…

TonHek
P.s. Laat wel even weten of het je verder heeft geholpen... dan kunnen we dat eeuwig dankbaar even bespreken _o_

Ik heb verschillende Siemens PG's gehad. De Eeprom programmers hebben nooit gewerkt. Navraag bij Siemens leverde niet meer dan een "sorry, misschien komt dat ooit nog met een upgrade, maar nu niet" op.
Moet ik eerlijk bij zeggen dat ik nog een PG615 heb waar ik het nog nooit op geprobeerd heb.

Dat motiveert niet erg om nog "echte PG's" te kopen.

dat is dan leuke reclame voor meneer Siemens.
Ik ga ervan uit dat je een plc compleet moet kunnen verzorgen,ook met de eproms...
Maar ieder bedankt,Ik denk dat ik het maar op de laptop ga doen...

Op 28 mei 2016 14:17:23 schreef TonHek:
Hoi Mel,
Ikzelf kan je niet helpen, maar vond wel de volgende link. Misschien kan je er iets mee :-)

https://support.industry.siemens.com/cs/products?search=pg685&mfn=…

TonHek
P.s. Laat wel even weten of het je verder heeft geholpen... dan kunnen we dat eeuwig dankbaar even bespreken _o_

We kunnen in ieder geval een borrel gaan drinken :),en ik ga kijken of ik er iets aan heb
bedankt. :)

Die Eproms proggen werkt wel goed, hier heb je het bytenr van de oranje eprom voor nodig. Siemens schreef dat niet op de eprom module daar had je een boek voor nodig.
Daarnaast is er ook eens een update uitgebracht met een Adaptor om Cmos Eproms te kunnen proggen.

Hoe het precies ging weet ik niet meer, is nu denk ik 20+ jaar geleden dat ik dat ding gezien heb.

dank je wel, Peter.Dus als je dat boek niet heb, kan je dat dus niet programmeren.. ok, weer wat geleerd. :)

Op 28 mei 2016 17:05:01 schreef mel:
[...]We kunnen in ieder geval een borrel gaan drinken :),en ik ga kijken of ik er iets aan heb
bedankt. :)

In mijn agenda genoteerd:
Rosmalen 2017: Borrel met Mel. (Wel een alcoholvrije borrel)

doen we, is een deal :)