De microfoon werkt niet, ander iemand hier had zelfde, die had eerst buiten naar de speaker gekeken. Was nog niet eens in mezelf opgekomen, maar kan natuurlijk ook. I.i.g, telefoon zelf al open en stroom gemeten, op 20 v geeft de werkende 0.70 (in de buurt) en niet werkende 0.01 of 0,02, dus krijgt te weinig stroom lijkt me, iemand idee wat aan te doen?

Dacht dat ik even stroom had, verkeerde draden gemeten denk ik (voor gene die las wat ik hier eerder zei).

draden in telefoon zelf ook opgemeten, allemaal geven ze stroom maar de combinatie die ik moet hebben net niet (dus elke draad samen met een andere werkt wel).

nee [edit: ter info: toen ik dat schreef was er VEEL minder informatie beschikbaar dan nu.]

[Bericht gewijzigd door rew op (94%)]

Ik heb geen glazen bol meer... ;)

Zo zonder gegevens is daar niet zoveel van te zeggen.

ander iemand hier had zelfde

Werkt die wel? Dan kun je onderdelen (luidsprekertje, microfoon, voeding) uitwisselen. Als bij het uitwisselen van een onderdeel de fout 'mee gaat', zit de fout in dat onderdeel.

Het kan zo zijn dat de speaker in de buitenpost niet meer goed is. Dat is vrij snel te controleren door een paar buren te vragen om dit te testen.

Misschien moet je ons eerst even vertellen welk merk toestel in de woning(en) hangt en welk merk buitenpost is geinstalleerd.
Een paar foto's doen soms ook wonderen, zeker bij oud spul zonder duidelijk merk.

Hi,

Ik blijf me keer op keer verbazen over hoe hier topics worden gepost.
Er is eigenlijk geen zelfreflectie bij veel topic plaatsers aanwezig...
Het lijkt mij handig, dat als je een vraag steld, dat je nadenkt over welke informatie de toehoorder nodig heeft, om er maar iets van te kunnen begrijpen.
Ben je alleen met je zelf bezig, dan wordt het een erg lang verhaal en ook niet erg efficient.
Met de bijkomende eigenschap dat, als er goede opmerkingen worden gemaakt door een forum gebruiker, de vragensteller deze niet kan of wil accepteren...

Natuurlijk weet ik, en natuurlijk vele andere hier op het forum, van iedere Intercom installatie, hoe deze in elkaar steekt.
En natuurlijk, ook hoe alle prutsers die na installatie er aan "gewerkt" hebben, deze installatie steeds slechter hebben gemaakt.

Zoals Arco al aangeeft, wij hebben allemaal een Glazen bol, en ik kan jullie vertellen, ik heb zelfs een kristallen bol ;-)

Mooi, tijd voor zinniger zaken.
Gegroet,
Blackdog

Paar foto's. Als iemand nog zin heeft, eventueel vooral nieuwen (gooi ik 't maar op).

[Bericht gewijzigd door Anoniem op (75%)]

Op 8 juni 2016 16:10:09 schreef G.W.Nuffhier.:
Paar foto's. Als iemand nog zin heeft, eventueel vooral nieuwen (gooi ik 't maar op).

Die afbeeldingen in de start post wil ik niet niet direct onder betekenis van "foto" scharen.
Daar is niet vele zinnigs van te zeggen zo.

Het valt ook niet mee als je al bijna 742 jaar bent. Beetje respect a.u.b.

Maar mijn antwoord is ook: geen idee, en de "foto's" ... welke foto's? Ik zie een paar gekleurde vlekken. En een intercom is niet mijn expertise.

Beste Topic Starter, beter om Uw vraag eens opnieuw te formuleren. Tevens een paar duidelijke foto's plaatsen met vermelding (zoals al eerder genoemd) van merk type etc. van het apparaat.

TonHek

weer zo'n ouwe parlofoon die gammel is geworden na 30+ jaar.. vaak slechte contacten, en meestal in de buitenunits. microfoon is soms nog een koolmicrofoon die weer in leven kan komen door eens ermee op de muur te kloppen. dan komt evt geklonterde kool weer los..

vaak is de speaker of microfoon stuk buiten, niet zo snel binnen. dat kun je bij de buren even navragen, of hun dat ook hebben als ze dezelfde voordeur hebben..

Wat ik uit de (iets wat wazige) foto op kan maken is het een intercom systeem uit de jaren 70. Veel geplaatst in laag en middenbouw flats.
Ik had het zelfde type. Altijd storing met die rot dingen.
Mocht hij er 'spontaan' mee opgehouden zijn, dan heb je grote kans dat in de centrale een interface kaart defect is.
Er zijn nog wel bedrijven die dit repareren, maar ze worden schaars.

Je kunt beter de VVE of verhuurder vragen een nieuwe centrale te plaatsen.

Misschien raar idee, maar zelf extern met een transformator er twaalf volt op zetten (begreep eerder van iets dat het apparaat op 9 volt werk, weet niet of beetje meer kan), ergens in de telefoon zelf, op de draden voor ze langs het "knopje" gaan waar de hoorn op ligt, dat een idee? Of meteen kansloos? (en is een telefoonlader dan mogelijk).

Ps Dit, laatste er dan over hoor!

Dan moet je wel eerst de oude voeding uitzetten, voor de nieuwe aan te sluiten.
Beter is het probleem oplossen. Er zal wel een sluiting of onderbreking in een van de posten of kabels zitten.

Dit kan nog eens een lang topic worden...

Lijkt mij verstandig de beheerder van het pand in te schakelen.
(voor alle duidelijkheid: "de beheerder" is doorgaans een persoon, en "in schakelen" heeft niets te maken met een mechanisch bediende schakelaar welke in of op een muur zit).

Anders kan dit inderdaad een lang "draadje" worden. (ik bedoel hier niet de draden van de intercom, welke door de Topic Starter aangepast moeten worden. En met de vorige zin bedoel in ook niet dat er een draad aangepast zou moeten worden)

Beste G.W. Nuffhier.
Het lijkt me verstandig dat U hier niet zelf mee verder gaat. In een ooit werkend systeem, waar nu een storing in is opgetreden, heeft het geen kans van slagen om hier willekeurig een telefoonoplader op aan te gaan sluiten.

TonHek

je kunt idd best eens geen voeding meten hier, de voeding wordt vaker pas naar de binnenpost geschakeld als er aangebeld wordt.. voeding is doorgaans een 12VAC met een DC hulpspanning..

op t werk worden nog intercom systemen onderhouden zolang er nog onderdelen van zijn. van urmet zijn er nog onderdelen te koop na 20 jaar. echter sommige delen niet meer. net als de enorme binnenpost monitoren, daar is een lcd vervanger voor gekomen. dat spul is wel aan de prijs doorgaans, 450 euro voor zo'n monitor is niets bijzonders..

ben onlangs nog bij een groot systeem geweest waar al 5 bedrijven hadden gezegd om de oude intercom maar te vervangen, kosten een 25.000€. er werkten een 3 tal monitoren niet meer in het systeem, met 2 man een paar uur bezig geweest en het systeem werkt weer als nieuw, gewoon losse verbinding in de videolijn en de voeding was te laag afgeregeld..

is het spul niet meer bekombaar dan wil ik nog weleens proberen te repareren. echter is het testen van gerepareerde onderdelen niet zo makkelijk zonder de rest van het systeem doorgaans..

Nu hier, want had even stroom (vlak na "opnemen"), viel toen weg, dus denk vraag even na, misschien zegt 't wat. Al getest met radio hard aan en naar benee om te horen, en nog een keer met de bel ingedrukt. Of moet beslist de combinatie zijn, bel drukken, dan van de haak. Maar anders toch defect denk ik. dus gaan hulp buitenaf erbij halen, zoals gewoonlijk als het zo loopt, bedankt voor de aandacht iig.