Op 24 juni 2016 21:52:28 schreef Henry S.
Investeer in een Pickit 3, ....

Na jaren van tevreden werken met de Wisp en GalvaWisp ben ik kort geleden ook schoorvoetend moeten overstappen naar een PicKit3. Eénmaal je met een pickit hebt gewerkt wil je geen andere meer :-)

Nadat ik hier op t forum had gelezen dat het uploaden van de programma met een pickit 3 naar de pic maar enkele seconde duurt, hoef ik verder niet meer te zoeken (dankzij Henry s:)....nu duurt t soms naar mijn gevoel enkele minuten, zeker met de grotere programmas..... Als ik nu ook mijn snelle vaste computer zonder vastlopers kan gebruiken, loopt ook de tijd voor t compileren van enkele minuten naar seconde...tel uit je winst...de pickit 3 besteld bij microchip direct. Kreeg nog eens 20% korting ook.

Ben alleen nog wel benieuwd of het met t zelfde gemak gaat. De programma JAL waarmee ik werk, start na het compileren van de code automatisch de wisp648 op en het hex file naar de pic overgebracht.

Maar dat is n kwestie van even uitzoeken..in ieder geval bedankt voor de hulp

Pickit3 standalone progamma heeft een autoload en autoprogram functie. Als de hexfile verandert, wordt de pic geherprogrammeerd...
(als je op 'write' drukt wordt altijd sowieso de hexfile opnieuw ingelezen als die veranderd is...)

Maar hoe weet de pickit 3 standalone programma dat de hex file is veranderd, houd hij een bepaalde map in de gaten, of schiet (in mijn geval) JAL de hex file na het compileren de pickit3 programmar in.. Ik denk dat met de wisp648 nu ook zoiets gebeurt, maar omdat alles gewoon goed werkte heb ik me er nooit in verdiept..

Als je hercompileert, verandert de datum van de file. Dan laadt 'ie hem opnieuw in.