wij hebben een probleem met de dvd speler. als hij gewoon standby staat, dan gaat de lade langzaam met kleine schokjes open. ook knippert de schakelaar constant. ook als je de stekker er een paar minuten uithaalt en je stopt hem er weer in, gaat hij er gewoon mee door. wat kan hier mis mee zijn. hij reageert nergens meer op. niet op de afstandsbediening en niet op de knoppen op het apparaat zelf.

het is een FINLUX DVD313

stefan.

ding is gewoon gaar
check ff alle schakelaartjes etc etc maar waarschijnlijk is de electronica gewoon defect

dat zou wel heel jammer zijn, we hebben hem nog maar net een jaar.

stefan.

Op 30 augustus 2004 19:32:29 schreef Stefan van I:
dat zou wel heel jammer zijn, we hebben hem nog maar net een jaar.

stefan.

garantie?

met een beetje geluk zit er nog garantie op, we hebben het bonnetje gevonden, en het is nu ongeveer 1 jaar en 1 maand oud.

stefan.

das dus geen garantie meer zit maar een jaar op hij gaat net een maand te laat stuk

Met een beetje geluk is er een voedingselco stuk/lek..
Niet moeilijk om te vinden, misschien is het nog de moeite dat even te checken.

bedankt, ik zou het fijn vinden als het dat is, ik zal morgen wel eens kijken.

EDIT: ik neem aan dat je een elco bedoelt vlakbij de trafo?

stefan.

[Bericht gewijzigd door Stefan van I op ]

Op 30 augustus 2004 21:56:56 schreef Stefan van I:
bedankt, ik zou het fijn vinden als het dat is, ik zal morgen wel eens kijken.

EDIT: ik neem aan dat je een elco bedoelt vlakbij de trafo?

stefan.

betwijfel dat het dat is maar post ff wat pics zou ik zeggen

Op 30 augustus 2004 20:40:20 schreef Franky:
das dus geen garantie meer zit maar een jaar op hij gaat net een maand te laat stuk

Heb hier even iets over op te merken

Een apparaat wat als nieuw gekocht is en binnen een korte periode defect raakt bij normaal gebruik is wel degelijk garantie op.

Volgens de wet op consumenten koop mag je er namelijk van uitgaan dat je een deugdelijk produkt koopt en dat dit enkele jaren probleemloos mee mag gaan.
Als dit niet het geval is mag je van de verkoper een oplossing verwachten, met nadruk ook NA 1 jaar!!
Er zijn voldoende discussies te vinden op internet en de consumentengids waar te vinden is dat je ook NA 1 jaar nog altijd aanspraak kunt maken op garantie.

Bovendien is er ook de zogenaamde omgekeerde bewijslast, de verkoper moet kunnen bewijzen dat het apparaat goed was toen hij het verkocht, kan hij dit niet dan dient hij voor een passende oplossing te zorgen.

Als het apparaat na bijvoorbeeld 3 jaar defect was gegaan dan was het van de kant van de verkoper redelijk om een gedeelte van de reparatiekosten in rekening te brengen.
Beetje afhankelijk van de afschrijvings termijn van het apparaat.

Advies: Bon meenemen en apparaat retour naar de verkoper!

Voor meer info verwijs ik naar www.consumentenbond.nl
waar alle info hierover te vinden is.

SWSje

Op 31 augustus 2004 15:01:32 schreef Sweet Winter Smile:
[...]

Heb hier even iets over op te merken

Een apparaat wat als nieuw gekocht is en binnen een korte periode defect raakt bij normaal gebruik is wel degelijk garantie op.

Volgens de wet op consumenten koop mag je er namelijk van uitgaan dat je een deugdelijk produkt koopt en dat dit enkele jaren probleemloos mee mag gaan.
Als dit niet het geval is mag je van de verkoper een oplossing verwachten, met nadruk ook NA 1 jaar!!
Er zijn voldoende discussies te vinden op internet en de consumentengids waar te vinden is dat je ook NA 1 jaar nog altijd aanspraak kunt maken op garantie.

Bovendien is er ook de zogenaamde omgekeerde bewijslast, de verkoper moet kunnen bewijzen dat het apparaat goed was toen hij het verkocht, kan hij dit niet dan dient hij voor een passende oplossing te zorgen.

Als het apparaat na bijvoorbeeld 3 jaar defect was gegaan dan was het van de kant van de verkoper redelijk om een gedeelte van de reparatiekosten in rekening te brengen.
Beetje afhankelijk van de afschrijvings termijn van het apparaat.

Advies: Bon meenemen en apparaat retour naar de verkoper!

Voor meer info verwijs ik naar www.consumentenbond.nl
waar alle info hierover te vinden is.

SWSje

Jeb, waar. Als je een dvd speler een jaar heb dan kan hij nooit zulke kuren vertonen...

Als je aan artikel ofzo vind waar je niet bij kan. mail me dan maar, we zijn lid:+

arne

bedankt, maar wij zijn ook lid.

ik ga er vandaag of morgen eerst wel mee terug naar de verkoper.

stefan.