Philips tv 32pw9767 defect mogelijk na blikseminslag

Hallo daar,

Via een zeer tevreden gebruiker van HTforum tip om deze vraag hier te posten.
Na vakantie wil onze Philips tv 32PW9767 niet meer opstarten. Mogelijke oorzaak bliksem inslag het is volgens buren erg te keer gegaan.
Je hoor na aanschakelen niet de Hoogspanning trafo's en na een paar seconden gaan het lampje bij de aan en uit schakelaar knipperen het beeld blijft zwart geen geluid.
Op de voedings printplaat staat gewoon 220 V maar volgens mij schakelt hij niet de 220V door naar het hoogspannings gedeelte. Deze printplaat krijgt geen 220V.
Ik denk dat er ergens een veiligheid is door geslagen maar ik weet niet welke. Gewone glaszekeringen op voedings print zijn okay.
TV is zeer zwaar en ik zit niet echt te wachten om hem naar een service Center te brengen en lang op reparatie te wachten.
Hopelijk kan iemand mij op weg helpen en mogelijke defecte component aangeven zodat ik deze Zelf kan vervangen.
Zoniet graag advies waar ik het beste met deze vraag terecht kan.

Al vast bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet

Frank

Je TV staat in de elektronische beveiliging, dit kan meerdere oorzaken hebben, defecte lijntor, defecte audio-eindtrappen, defecte verticaaleindtrappen, defecte O/W trap, problemen op de I2C bus. geef eens een chassisnummer, staat achterop de TV op het witte plaatje.

Hou er rekening mee dat het mogelijk niet zelf op te lossen is, en niet elk serviecenter er blij mee is als je er zelf aan 'begonnen' bent.

Er staan een aantal nummer achterop ik schrijf ze allemaal maar op moet je zelf maar ff kijken welke het chassisnummer is.
zulassung HH 20/01
32pw9767/12
prodt nr AG 3303314 108206
in een vierkant vlak staat SMG3.2E AA

succes

Als het een MG3 chassis is, dat is een moeilijk toestel. Bovendien kan hier niemand op het forum je gauw een defecte component aanwijzen, we kunnen alleen tips geven.
Een blikseminslag in een TV is bovendien zeer moeilijk te herstellen.
zou je hem niet naar een monteur brengen?