Hallo,
Ik ben aan het zoeken wat de beste manier is om aan een Arduino Mega (als master), 3 arduino mirco's (als slaves) te koppelen.
In de Mega wordt de gehele afhandeling gedaan van het programma. De mirco's worden gebruikt als Remote I/O.
Ik wil namelijk één basis kabel met voeding en communicatie maken
Ik ben geen bedreven programmeur van Arduino moet ik er bij zeggen.
Moet ik voor serieel gaan of I2C>
Op internet vind ik namelijk tegenstrijdige berichten. De mega heeft wel voor zover ik weet 3 seriele poorten.
Ook komt er nog een 4e koppeling met de Mega via Xbee voor de afstandsbediening.
MvG,
Rainman
Hangt ook van de afstand tussen de master en de slaves af.
Is die meer dan ca. 20 - 30 cm dan zou ik voor serieel kiezen.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
I2C kan prima, met afgeschermde kabel heb ik probleemloos 1 meter gedaan op 100khz icm I/O expanders, MCP23017
depeet
Depeet
Mij is steeds vertelt dat je voor lange afstanden het best een seriële verbinding gebruikt.
Het is ons niet bekend wat jouw Arduino micro's moeten doen en hoever de afstand bedraagt. Een kennis van me maakt gebruik van WiFi-verbinding met een ESP8266. Dit stukje hardware heeft geen externe processor nodig en kan worden geprogrammeerd worden zoals een Arduino. Je hebt dus in feite een processor met WiFi aan boord en heeft GPIO (general purpose input/output), I2C, ADC, SPI, PWM. 1 ESP8266 wordt bedraad met de Arduino en je kan communiceren met de remote ESP8266. Een oplaadbare batterij en een zonnecel zorgen voor de stroomvoorziening van de remote ESP8266.
Meer info over dit bordje vind je op Nurdspace
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
.
[Bericht gewijzigd door Arco op (98%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Waarom microcontrollers voor remote? Expanders lijkt me handiger en minder overhead, zoals de MCP23008...
(bij langere afstand eventueel met een P82B715)
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Het is voor dit topic neem ik aan? 7 assen robot