Ik heb net uit nieuwsgierigheid op Ebay zo'n NodeMCU met ESP8266 gekocht en aangekregen.

Nu had ik begrepen dat je dit met de arduino IDE kan programmeren, dus na wat gegoogel heb ik de bibliotheek van ESP8266 kunnen toevoegen.

Ik had ook al de CH34x driver geinstalleerd, daar ik al met Oosterse arduino's heb geklust.

nu krijg ik er geen sketch ingeladen..... bij het uploaden krijg ik volgende foutmelding van de arduino IDE:

Arduino: 1.6.9 (Mac OS X), Board:"NodeMCU 1.0 (ESP-12E Module), 80 MHz, 115200, 4M (3M SPIFFS)"

Build-opties gewijzigd, alles wordt opnieuw gebuild

De schets gebruikt 222.141 bytes (21%)  programma-opslagruimte. Maximum is 1.044.464 bytes.
Globale variabelen gebruiken 31.508 bytes (38%) van het dynamisch geheugen. Resteren 50.412 bytes voor lokale variabelen. Maximum is 81.920 bytes.
error: cannot access /dev/cu.wchusbserialfa130

error: espcomm_open failed
error: espcomm_upload_mem failed
Er zijn geen nieuw bestanden aan de schets toegevoegd.

This report would have more information with
"Show verbose output during compilation"
option enabled in File -> Preferences.

Zijn er hier eventueel medeforummenaars die dit al werkend hebben gekregen?
En die me mee op weg willen helpen?

Ik zou liever een los controllertje nemen, dan in die brakke boel van de module zelf te sleutelen. Ben ik gauw vanaf gestapt...

Hoi Arco, hoe bedoel je dit precies?

Je moet GPIO-0 aan de gnd hangen om de esp8266 in programmeer mode te krijgen.
Of als je zo'n nodemcu develop boardje heb, het flash knopje ingedrukt houden en dan op reset drukken.

Ik heb nog maar weinig van dat Lua spul fatsoenlijk zien werken. Er is niet eens fatsoenlijk werkende democode te vinden.
De originele AT commando firmware werkt in ieder geval uitstekend...

Nodemcu bestaat uit hardware en firmware.
De chinezen verkopen massaal Nodemcu clonen vandaar je de naam Nodemcu veel voorbij hoort komen.
Ik geloof dat de firmware inderdaad niet zo'n succes is, ziet er niet zo interessant uit allemaal, heb er ook niets mee gedaan.
Voor de Arduino ide is ESP8266 Arduino Core ontwikkelt die daadwerkelijk C/C++ source file compileert voor de esp8266.

Ik heb nu een paar test projecten gedaan met de Nodemcu icm met Arduino ide en ik moet zeggen het werkt erg goed, zijn ook genoeg voorbeelden in de arduino ide beschikbaar.

http://www.instructables.com/id/Quick-Start-to-Nodemcu-ESP8266-on-Ardu…

die instructable had ik ook al gezien, zo heb ik de boel kunnen instellen.... Maar blijkbaar zit ik toch nog met een driver probleem..... er zit nl een CP1202 USB to UART chippie op.

Ik heb de originele silicon lab driver gedownload maar die doet het niet....

Probleem opgelost :

Ik kreeg de originele Silicon labs Driver niet geinstalleerd via .dmg package.....

Na wat verder googelen kwam ik op deze:

http://macappstore.org/silicon-labs-vcp-driver/

daarna opnieuw opstarten en de boel werkte. blijkbaar hoef je met deze USB 2 UART niet met die knopjes liggen pielen.....

KoenP

blijkbaar hoef je met deze USB 2 UART niet met die knopjes liggen pielen.....

Geldt alleen voor die NodeMCU clonen waar een paar extra transistors opzitten die dmv handshake lijnen van de serieele poort de funtie van de knopjes overnemen.

[Bericht gewijzigd door Jeroen op (23%)]

Bedankt Roland ;)

dat is goed om weten als ik er ooit nog eens bestel.