waarvoor wil je het gebruiken?

Als je 'm kan fixen, waarvoor wil je 'm gebruiken? Skytec is een beetje de sweex/trust/supertech onder de apparatuur. Zodra je ook maar iets kwaliteit verwacht snel verder kijken. Voor incidenteel gebruik kan het prima zijn. Maar belangrijker zijn de speakers waar je 't op aansluit.

Het is nogal een gok om een goedkoop fabrikaat PA-versterker defect te kopen, tenzij de prijs goed genoeg is om ook nog een set nieuwe transistoren te kunnen betalen van het geld dat je overhoudt en je wel zin hebt in een leuk klusje.

een echte skypech versterker. het enige degelijke is de kast van die dingen.. veel kans dat de ic versterker eruit geklapt is. men zet ook 500W vermogen op die dingen, maar de eindtrap kan vaak nog geen 100W continu aan..

Met een grote boog eromheen lopen, tenzij hij 25 euro kost. Een Skytec SPL400 (2x200 Watt) kost bij Bax-shop 72 euro. Nieuw met garantie.

Een Devine D400, 2x360 Watt klasse D, kost 149.

Op 14 augustus 2016 23:40:30 schreef Fuzzbass:
Met een grote boog eromheen lopen, tenzij hij 25 euro kost.

Ik denk dat ik er zelfs geen 25 euro aan zou geven.
Ervan uitgaande dat een eindtrap opgeblazen is, ga je toch snel 25 euro aan onderdelen nodig hebben. In totaal 50 euro dus, en dan tel je je uren niet. Dat heb je dan betaald voor een versterker die nooit echt goed zal zijn.

Het hangt er een beetje van af wat je ermee wilt doen (leerprojectje? ...). Onlangs stond er een dikke Amcron Macrotech met een defect kanaal te koop voor maar 50 euro. Daar zul je wel wat meer geld aan onderdelen in moeten steken, maar in the end heb je dan een pracht van een versterker.

Ik denk ook niet dat het een zekeringetje is. De reparatie kosten zouden nog wel eens vies tegen kunnen vallen en dat is zonde van je geld.