Hallo allemaal,
Vorige week heb ik per ongeluk de diepvries deur open laten staan normaal maakt de koelkast dan een piep geluid maar helaas dit x niet (ging overigens over een kiertje).
S 'ochtends was alles ontdooit en stond er op het display dualflow (wat ik sinds ik de koelkast heb nog nooit heb gezien).
Ik heb de koelkast 5 dagen van het stroom af gehaald omdat samsung mij dat adviseerde wat mij overigens vrij absurd lijkt maar dat terzijde.
Na de 5 dagen heb ik m weer aangezet maar nog steeds niks helaas dus ben verder gaan kijken wat het probleem eventueel zou kunnen zijn.
Alles leek prima tot ik bij de compressor kwam die word wel warm maar slaat helemaal niet aan. Na wat gegoole las ik ergens dat t eventueel de start relais zou kunnen zijn en dat zou kunnen testen als ik de beveiliging relais zou schudden en een ratel geluid hoor dat deze is overleden.
De beveiligsrelais rammelt idd en er stond als je de beveilingsrelais vervangt dan moet je ook de startrelais vervangen.
Ik heb nu beide besteld maar het zit me nog niet lekker
ten eerste waarom staat er dualflow op het display heb hier meerdere klachten over gelezen maar helaas nergens het antwoord.
Wat zou ik verder kunnen doen aangezien als ik de 2 onderdelen vervang en het is de compressor is dit weggegooid geld.
Hoe kan ik de compressor door meten zonder dat ik hem helemaal moet demonteren?
Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.
Alvast bedankt
tfteetje
Als ik er verstand van had dan had ik het zelf wel gedaan.
Wat is de relatie tussen het laten openstaan van de deur en het ondooien van de kast?
Is het zo dat de deur ver genoeg heeft opengestaan om de koelmotor gedurende uren 100% te belasten waarbij hij de geest gegevn heeft en de kast ontdooit is?
Of is het stom toeval dat het startrelais het begeven heeft op het moment dat de deur op een kietje is blijven staan?
Startrelais vervangen is zo gek nog niet. Kan wel de oorzaak zijn van het niet meer werken van de motor. Is ie echt overbekast geweest en de beveiliging is niet aangesproken dan zou ik de motor eens doormeten.
Kast met display? Een vaak voorkomend probleem is de voeding van die dingen. Vaak uitgevoerd met een serie condensator, deze vervangen heeft al vaak tot resultaat geleid zeker bij vreemde en nietsamenhangende proberen. De kosten zijn het niet, en zie het anders als preventief onderhoud , neem wel een geschikt type , X2.
fcapri
ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
volg de bekabeling eens van de motor. er zijn een aantal samsungs geweest die in brand vlogen als de motor overbelast werd. samsung heeft dan een hersteltechnieker langs gestuurd om alle geinfecteerde modellen aan te passen.
er werd een print tussen het mainboard en de motor gestoken met een stel zekeringen erop. als de motor het moeilijk krijgt, brand één of meerdere zekeringen erdoor en is de kans op brand weg.
misschien dat er ook zo ergens een zekering doorgegaan is