Hallo,

Ik ben sinds gisteren al bezig om de snaar te plaatsen op mijn wasdroger. Na heel wat problemen eindelijk de snaar om de trommel gekregen, maar nu kan ik niet verder. Er is geen mogelijkheid om de motor los te maken? Ik krijg de snaar niet om de spanrol. Iemand een idee?

testman

waar rook was, werkt nu iets niet meer

de spanrol of de motor zelf is geveerd als t goed is. je kunt de snaar erom krijgen, dan om de as heen en de trommel omhoog op de achterlager steken.

zo te zien is de motor hier het gewicht wat de snaar op spanning houdt, die moet dus opgetild worden..

het probleem is dat ik nergens een veer zie zitten. Het plastic gedeelte dat naast de motor zit krijg ik er niet vanaf en ook via de achterkant kan ik niks zien. Het leek zo simpel met alle youtube video's totdat ik zelf begon en alles er anders uitzag

M-i-c-h-e-l

Golden Member

-

[Bericht gewijzigd door M-i-c-h-e-l op zondag 4 september 2016 19:06:53 (100%)]

Het is inderdaad geen fijne klus om te doen. Ik heb er ooit Indesit voor gebeld en toen werd me geadviseerd om de snaar een tijd lang in heet water te leggen, de trommel aan de achterzijde uit het glijlagerblok te nemen en zo snel als mogelijk de snaar over de spanrol te leggen. daarna met heel veel kracht de trommel omhoog trekken zodat het glijlagerblok weer gemonteerd kan worden. Het beste kun je de klus met zijn tweeën doen en zorg voor voldoende pleisters want de randen van de kast zijn akelig scherp.

Net zoals Ronny zegt. eris geen andere optie bij deze snijijzers