ik heb in china zo een bluetooth module gekocht en daar scheeld toch iets mee.

op het ogenblik dat je daar 12V op zet, beginnen de speakers KEIHARD te brullen. heb het wel tot 5keer moeten herhalen met de hand op de speaker om te begrijpen wat er gezegd wordt:

PLEASE CHOOSE MODE ...........IS READY TO PAIR

het middelste deel heb ik nog steeds niet begrepen.

eens je de smartphone paired met het ding:

THE BLUETOOT DEVICE IS CONNECTED SUCCESFULLY

speelt het de muziek wel op een normaal niveau af. en kan ik de volume regelen op de gsm.

maar hoe krijg ik die beginboodschap stiller. de chinees is ook handig geweest door het bovenste van de chip weg te laseren. dus heb geen idee wat erop zit

https://ae01.alicdn.com/kf/UT8KD3qXt0XXXagOFbXa.jpg.
anders ga ik nog handig moeten omgaan door een inschakelvertraging op de speakers te zetten, of iets in serie zodat alles goed gedempt wordt. dan gaat het nut voor permanent inbouwen wel een beetje verloren en kan ik evengoed mijn draagbare bluetooth set behouden (klein ding met mini interne accu)

Kan je iets doen met pin 5 (engage) van die TDA8932 versterkerchip? Als je die laag trekt zou de chip in mute moeten zijn. Misschien werkt een stom RC netwerkje op die pin wel als inschakelvertraging :)

Zo te zien zit er ook een LED op, toevallig bluetooth status? Als die pas na het pairen aan gaat, kan je die misschien ook wel gebruiken om de mute af te zetten.

2e optie van subsonik lijkt mij het beste, bij een inschakelvertraging en een traag pairende telefoon krijg je alsnog de 2e melding kanonhard door.

heb iets dergelijks met een autoradio gehad, die gaat piepen als de voeding eraf gaat als "vergeet het front niet" reminder. heb daar een relais wat de speakers onderbreekt aan de power ant uitgang op aangesloten, dat werkt prima..

die 2e melding is nog te overbruggen door de delaytijd ruim te zetten. neem tenminste aan dat je niet steeds in de gsm eerst BT aan gaat zetten..

Vraag die chinees eens hoe je het op kan lossen, jouw toepassing lijkt me niet heel exotisch. En een 9 volt blokje via diode erop om het geheugen aan te houden?