Hallo,
Ik wil de analoge audio uitgang van m'n tv decoder synchroon krijgen met het beeld op m'n tv.
De audio moet vertraagd worden.
Ik vond een pt2399 IC maar dit is slechts 1 kanaal, en wellicht niet handig voor stereo geluid.
En de ADAU1701JSTZ.
Weet iemand een schakeling of kit zodat ik het stereo geluid met deftige kwaliteit kan vertragen (traploos instelbaar)? Wellicht moet ik tussen 20ms en enkele 100ms kunnen regelen.
Ik vond ook dit device: CYP AU-D18 Lip Sync Corrector
Maar dit kost 60€, dus dacht ik het zelf te bouwen indien mogelijk...
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
steek de analoge audio in een surround versterker, dan heb je ook al vertraging van de analoge audio signalen. of gebruik de analoge videouitgang van de decoder voor de tv, dan loopt het ook synchroon.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Voor zelfbouw zou ik denken aan dit Teensy knutsel: https://www.pjrc.com/store/teensy3_audio.html
Want vanaf nul zelf zo een systeem ontwikkelen is een heel andere hobby dan zo een probleem oplossen 
Heeft je TV geen audio uitgang? Die hoort namelijk standaard al net zo veel vertraagd te zijn als het toestel nodig heeft voor de verwerking van het beeldsignaal. (Dat gebeurt voor de interne speakers namelijk ook!)
Dank voor de antwoorden.
Het vervelende is dat ik geen kabel meer kan bijtrekken naar de tv (die hangt aan de muur en de hdmi en 230V komen daar uit de muur). De decoder (set top box telenet) staat een paar meter verder.
Tevens laat de Samsung tv je kiezen om het geluid ofwel door externe speakers te sturen, ofwel door de interne speakers, maar niet door allebei.
De enige manier (denk ik) om vanuit de tv audio terug te krijgen is via dezelfde hmdi kabel door de kabel in de ARC HDMI ingang van de tv te stoppen (audio return channel).
Maar dan moet ik een converter of zo hebben.
Andere mogelijkheid is uit de settopbox het geluid te nemen, en dit te vertragen...
Op 7 november 2016 22:45:35 schreef Joeri_F:
Het vervelende is dat ik geen kabel meer kan bijtrekken naar de tv (die hangt aan de muur en de hdmi en 230V komen daar uit de muur).
Kabeltje óp de muur, langs de plint, door de lucht, o.i.d.? c.q. wat doe je als die HMDI-kabel, om wat voor reden ook, vervangen moet worden?
Op 7 november 2016 22:45:35 schreef Joeri_F:
Tevens laat de Samsung tv je kiezen om het geluid ofwel door externe speakers te sturen, ofwel door de interne speakers, maar niet door allebei.
Dit is niet juist! Als je in het menu kiest voor interne speakers, dan blijft de TV gewoon digitale audio naar buiten sturen via de optische aansluiting. Bij keuze voor externe speakers worden de interne speakers wèl uitgeschakeld. Deze optie is overigens vooral bedoeld voor externe versterkers die (alleen) via HDMI zijn aangesloten, op de speciaal daarvoor bedoelde HDMI aansluiting op de TV, namelijk die met ARC (= Audio Return Channel). De menuoptie "externe speakers" zorgt er namelijk ook voor dat de volumeregeling wordt doorgestuurd naar de versterker.
Maar ongeacht de speakerkeuze in het menu blijft er altijd een audiosignaal uit de optische aansluiting komen!