hallo iedereen

meschien kan iemand me helpen met het maken van de software voor me raspberry pi ik wil namakelijk met 2 servo motortjes en een camera van de pi zelf de beweging in me kamer laten volgen maar heb geen idee of dit mogelijk is en of dit kan ik heb op internet wel gezien dat je een bepaalde kleur kan laten volgen maar niet een persoon en ook niet hoe je het moet maken

bestaat geloof ik zoiets als de openCV library voor raspberry. daar is nog wel het een en ander van tutorials van te vinden.

verder blijft het actief analyseren van camerabeeld een enorm zware taak voor een processor.
daarom zie je vaak ballen etc met een hoog contrast ten opzichte van een neutrale achtergrond. zodat je niet elke pixel apart hoeft te analyseren maar groepen
een persoon op een normale achtergrond volgen is al moeilijk, misschien degene met opvallende tshirts. of juist door de achtergrond een enkele kleur te maken.

Er is hier goed over te vinden.
"Pan / Tilt face tracking with the raspberry pi", ik heb het zelf voor elkaar gekregen met openCV + python + IPcamera(met pan/tilt).