Samsung Combi CE1000

Goedemiddag allen,

Na jaren trouwe dienst kwam er uit onze combimagnetron van de week tijdens het 250gr. programma ineens een vreselijke lucht uit het apparaat.

In eerste instantie dacht ik dat dit misschien kwam door wat restjes die nog op de glasplaat lagen (ja ik weet het....). Nadat ik het geheel goed gereinigd had heb ik hem weer gebruikt op een wat lager programma (180gr.) en hij deed het weer prima.

Gisteren weer gebruikt op het hoge programma en de lucht kwam vrij direct weer terug. Nadat ik hem vandaag even opengeschroefd heb en een visuele inspectie heb uitgevoerd kwam ik het volgende tegen.

Ik neem aan dat dit de aansluiting van het verwarmingselement is.
Mijn gevoel zegt dat het element is overleden.

Hebben jullie nog advies of is dit einde verhaal?

Ik hoor het graag.

m.v.g.

Kazt

het element zal niet stuk zijn, alleen de amp stekker is verbrand. een nieuwe stekker aan de kabel knijpen ( een ongeisoleerde, want dit wordt erg heet ) en de lip op het element even schoonmaken met een waterproof schuurpapiertje.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik vermoed het ook Testman. zou het ook zo herstellen.

ok! maar wat zou de oorzaak dan kunnen zijn? Zou over de jaren heen de contacten vettig of gecorrodeerd zijn geworden? en dat hier de weerstand over is toegenomen?

m.v.g.

Kazt

het komt door het uitzetten van de lippen op het element, op den duur klemt het kabelschoentje niet meer goed en brand langzaam weg door de lopende stroom van het element.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Beste,

Kleine update; vandaag even aan de klus geweest. Feedback opgevolgd van jullie, en hij gaat weer als een malle!

Grote dank!

Grtz

Kazt

En weer een paar honderd euro uitgespaard!!!

Ronald45

Golden Member

Ik hoop dat je ze allebei hebt vervangen, want die andere is ook al flink heet geweest, zo te zien.

Ja, netjes allebei vervangen.

Groet

Kazt