Goedenavond
Ik heb een vraagje ik heb van iemand een usb dongle overgekocht, Voor proton maar als de usb aansluit gebeurt er niks ik ga compileren en ik krijg ( the index is out of bounds) ik heb versie proton ide lite
Ide version 1.0.0.1
Loaded version 1.1.2.8
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en wat ik moet downloaden.
grt
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Geen cd bij je dongle gehad ? Dongle zien werken toen je 'm kocht ?
Welke windows gebruik je, XP, 7 , Vista, 10 ?
marcob
Honourable Member
People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
Probeer eerst de laatste versie te installeren, hier zitten ook de USB drivers bij.
http://www.protonbasic.co.uk/vbdownloads.php?do=download&downloadi…
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Een externe CD-lezer kost een prikkie. Is toch altijd weer handig. Al is het om een cd te rippen of een DVD te bekijken. Sommige leveranciers vragen de originele cd als je de nieuwste software versie op je nieuwe pc wil zetten. Onder andere Canon doet dit ofwel kan het via de nummer van je toestel.
marcob
Honourable Member
People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
Hallo
Kon toch niet wachten heb het gedownload en geinstalleerd maar als ik nu weer compileer krijg ik usb key not found.
Er brand ook niks op mijn usb.
Vervelend
?
De CD met het programma PROTON en de usb stick horen bij elkaar, als je het programma van de cd installeert hoort het te werken. Daarna kun je eventueel een nieuwere versie van Proton downloaden van de site.
usb key not found.
Er brandt ook niks op mijn usb.
Brandt van een andere usb-stick het lampje wel in deze computer?
Brandt van de Proton usb dongle het lampje wel in een andere computer?
Hallo
Ja de andere usb waar een lampje inzit brND WEL
als ik de usb er in stop hoor je wel (geluidje)
Die cd daar staat toch gewoon proton op.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Probeer de exe eens in compatibiliteitsmode te zetten.
Ooit eens zo'n soort probleempje gehad met een windows7 en die deed het prima met instelling XP sp1.
hadv
Just find out what you like and let it kill you
Heb je de drivers voor de USB dongle wel geïnstalleerd?
Normaal staat dat allemaal op de CD met het Proton programma, maar als je dat niet installeert gaat het ook niet werken. Of de TS heeft een kat in de zak gekocht, dat kan ook nog natuurlijk.
Anoniem
Zoals hadv zegt is waarschijnlijk de dongle driver niet of fout geinstalleerd.
Is 1 van de beginners problemen 
Ik dacht vanuit de losse hand dat je dongle in apparaatbeheer onder usb controllers/sparkey staat.
Het ledje in de dongle licht inderdaad zo flauwtjes op dat het bij daglicht nauwelijks tot niet zichtbaar is.
De software en drivers die hier op W10 draaien komen ook van de link die marcob al aangaf.
[Bericht gewijzigd door Anoniem op (12%)]
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
hadv
Just find out what you like and let it kill you
Op 28 november 2016 12:09:48 schreef Lambiek:
Normaal staat dat allemaal op de CD met het Proton programma, maar als je dat niet installeert gaat het ook niet werken. Of de TS heeft een kat in de zak gekocht, dat kan ook nog natuurlijk.
Maar hij zegt dat hij alleen een dongle heeft gekocht, dus aan de CD zal het niet liggen. Bovendien moet je altijd de laatste versies gebruiken. Dus...drivers downloaden en installeren, nieuwste versie van de compileren downloaden en installeren. Verder bevat de link die ik gaf verwijzingen naar items die over de installatie van de dongle gaan. Het kan, natuurlijk, om een nep-dongle gaan, dan zal het nooit van z'n levensdagen werken. Maar laten we daar even niet van uitgaan.
@anoniem015: ja, Spark dongle
[Bericht gewijzigd door Jeroen op (1%)]
Op 28 november 2016 14:14:20 schreef hadv:
Maar hij zegt dat hij alleen een dongle heeft gekocht, dus aan de CD zal het niet liggen.
Op 27 november 2016 21:44:23 schreef klaassiegekkie:
ik heb windows 10, en de cd maar op mijn laptop zit geen cdrom lezer.
Hallo
Lambiek ik heb ook de cd maar die kan niet in mijn laptop.
Ik heb de link geopend die marcob aangaf en daarna gedownload en uitgevoerd.
Ik heb niet de drivers voorde usb apart geinstaleerd.
Echter alleen de compiler en als ik op proton bij deze pc klik zie ik wel iets met sparky en driver usb staan.
Grt
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Op 28 november 2016 14:54:12 schreef klaassiegekkie:
Lambiek ik heb ook de cd maar die kan niet in mijn laptop.
Oplossing? http://www.mediamarkt.nl/nl/category/_externe-dvd-blu-raybranders-4827…
paaltje73
Golden Member
Op deze site is de compiler (3.5.8.6) en alle relevante usb drivers te downloaden. Alles gratis, je hebt voor je key betaald en daarmee aan de financiele verplichtingen voldaan. Mijn drivers staan in de map C:\sparkey_64bit.
En daarin staan sparkey.cat, sparkey.inf en sparkey.sys Misschien met rechts klikken op dat inf bestand en openen kiezen
http://www.protonbasic.co.uk/content.php/1450-Proton-Compiler-Updates
Hoop dat je er wat aan hebt.
gr. paaltje
marcob
Honourable Member
Installatie doen met het bestand vanuit mijn link.
Ga naar Windows 10 Apparaatbeheer
- Typ het woord apparaat in het zoekvak.
- Klik op Apparaatbeheer in de lijst met zoekresultaten.
ALs het goed is zie je daar de 'spark dongle', als onbekend
Rechtermuisknop: Stuurprogramma's bijwerken.
Ga naar de map c:\Program Files (x86)\ProtonIDE\USB Key Drivers\Win7\64-bit\
of 32-Bit als je Windows 32 bit hebt. Installeren en klaar.
Net zelf geprobeerd op een schone Windows 10 installatie
Goedenavond
Ik heb het zoals u zei gedaan en nu werkt hij en lampje brand nu ook??
Ik had dus het stuurprogramma niet appart geinstaleerd eerlijk gezegt wist ik ook niet dat dat zo moest.
Marcob bedank, de rest ook bedankt.