4,7ah is niet zoveel voor een autoradio. Kan 1 tot 4 uur goed gaan afhankelijk van hoeveel kabaal je maakt.
Je geeft de info niet, dus ik ga even uit van een loodaccu.
Loodaccu's mag je niet diepontladen. Ze gaan na enkele keren 'echt leeg' gewoon stuk. Je moet dus een dieponlaadbeveiliging hebben.
Daarnaast heb je iets nodig dat de laadstroom begrenst tot ca. 0,5 ampere. Laden duurt dan 10 uur Een dikke 4,7 ohm weerstand zou al voldoende kunnen zijn. Even meten hoe hoog de laadstroom is als je motor op 2500 toeren zit ofzo.
Omdat je auto al een laadregelaar voor de 12v loodaccu heeft, kun je de accu bijna niet overladen, maar hij kan dat wel te snel doen.
Dat is het simpelst. Maar omdat je meestal niet 10 uur per dag in de auto zit, wellicht niet praktisch.
Mooier is een 12v of 14,4v Ni-MH accupack. Die kunnen hebben dat je de radio gebruikt tot ie er mee stopt, mits je 't pack daarna meteen oplaadt.
Bovendien mag je Ni-MH accupacks vrij snel laden. Veel sneller dan gesloten loodaccu's. Laden in 1 uur is mogelijk, 2 uur is verstandiger vanwege de levensduur. Accupack moet je goed koelen (ventileren) als je 'm zo snel oplaadt.
Hier kun je eveneens een dikke weerstand gebruiken om de laadstroom te beperken. Je moet echter bij Ni-MH accu's wel het laadproces stoppen als ie vol is!
Googletips: 'SLA battery charger circuit' en 'Ni-MH battery charger circuit'.