Philips MCD909 laser probleem

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en hopelijk plaats ik dit in het goede forum.

Sinds kort ben ik in het bezit van een Philips MCD909. Het model met de buizenversterker dat voor prachtig geluid zorgt. Gisteren waren we, nog zonder problemen, een cd'tje aan het draaien, en liep hij ineens vast bij de 2e track. Toen heb ik de cd lade geopend en de cd schoongemaakt met een daarvoor bestemde doek. Cd er terug in maar doet niets meer, geen enkele cd overigens. Tot mijn grote verbazig speelt hij DVD's zonder enige moeite..

Is er iemand hier die mij opheldering kan geven of evt een mogelijke oplossing? Alvast heel erg bedankt!

Voor DVD wordt een andere laser gebruikt met een kortere golflengte (zichtbaar rood), en mogelijk zelfs een hele aparte leeskop. Het probleem ligt dus duidelijk bij het (infrarood) gedeelte voor audio-cd's.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Oké, dat is dan ook weer helder, dankjewel!
Wèl is het zo dat de CD-speler duidelijk ziet dat er een cd in zit, want hij probeert verschillende keren af te spelen. Je hoort de laser bezig zijn, en de cd toeren maken.
Overigens denk ik niet dat lasers van deze "jonge" apparatuur nog kan worden afgesteld dmv een potmeter